شناسهٔ خبر: 9052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات ترکمنستانی از بندر امیرآباد/ بررسی نحوه ترانزیت محصولات پتروشیمی

بندر امیرآباد قابلیت های بندر امیرآباد برای تخلیه و بارگیری و ترانزیت انواع کالا و نحوه ترانزیت محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی (مازوت، گازوئیل، روغن پایه) ترکمنستان در این بندر با حضور مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد و هیات ترکمنستانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر امیر آباد، علی خدمتگزار در این بازدید با بیان اینکه بندر امیر آباد مجهزترین تجهیزات را برای تخلیه و بارگیری انواع کالا داشته و تنها بندر نسل سومی در کشور به شمار می رود گفت: ترانزیت سوخت و مشتقات نفتی از نیمه دوم سال گذشته  در این بندر به صورت مجدد آغاز شده است.

وی ضمن تأکید بر وجود امکانات و تجهیزات لازم و به روز، تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی بیان کرد: ضريب ايمني بالای بندر امیر آباد برای ترانزیت مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به اراضي وسيع و دور از شهر است.

خدمتگزار با بیان اینکه تجهیز اسکله هفت و ۹ به دوش تخلیه و بارگیری مواد نفتی است، اظهار کرد: محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و به وسیله تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راه آهن سراسری به کشورهای همسایه ترانزیت می شود.

وی در ادامه از احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن در فاز اول از سوی بخش خصوصی در این بندر خبر داد و گفت: یکی از اولویت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد سرمايه گذاري در زمينه ساخت مخازن نگهداری مواد نفتی محسوب می شود./

نظر شما