شناسهٔ خبر: 90571 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان:‌

بروزرسانی اطلاعات مکانی و توصیفی بنادر هرمزگان در سامانه یکپارچه اطلاعات بنادر و دریانوردی انجام پذیرفت

علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان از به روزرسانی و تکمیل اطلاعات مکانی و توصیفی بنادر این استان در سامانه یکپارچه اطلاعات مکانی سواحل، بنادر و دریانوردی(PMO-GIS) خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران در خصوص محدوده وسعت کار اظهارداشت: عملیات این طرح در اراضی مجتمع بندری شهید رجایی و بنادرشهید باهنر، لنگه، شهید حقانی، جاسک، تیاب، سیریک، شیو و هرمز به وسعت ۲هزار و ۱۹۲ هکتار اجرایی شده است.

وی هدف از تدقیق و بروزرسانی اطلاعات بنادرشهید رجایی، شهید باهنر، لنگه، شهید حقانی، جاسک، تیاب، سیریک، شیو و هرمز در سامانه اطلاعات مکانی یکپارچه سواحل، بنادر و دریانوردی(PMOGIS) را  ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز ودقیق جهت پایش و بازخوانی اطلاعات جغرافیایی  بندر در سطوح ستادی و بندری عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، تدقیق نقشه‌های موجود و شناخت دقیق اطلاعات توصیفی (غیر مکانی)، عوراض بندر از جمله محوطه‌ها، ابنیه، سازه‌های دریایی، شبکه‌های تاسیسات نفتی، مکانیکی و الکتریکی، تجهیزات خشکی و دریایی،  اطلاعات مربوط به قراردادهای واگذاری محوطه‌ها و ثبت اسناد فنی مرتبط و تصاویر مربوطه در خصوص تمامی زیرسیستم‌ها را در قابل اعتماد و اتکا بودن سامانه PMOGIS جهت استفاده بهره‌برداران امری ضروری دانست.

 محمدی کرجی‌ران در پایان در خصوص نتایج حاصله از اجرای این طرح نیز به تکمیل آرشیو کلیه عوارض و مستحدثات روبنایی و زیربنایی بندر و استفاده از اطلاعات مذکور در سطح ستادی و بندری و همچنین عدم خسارت به تاسیسات در حفاری ها و سهولت برنامه ریزی جهت پروژه های بندر اشاره کرد.