شناسهٔ خبر: 90575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه شهر جدید گلمان آذربایجان‌غربی

گلمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید از شهر جدید گلمان گفت: به زودی ساختمان شرکت عمران شهر جدید گلمان برای توسعه شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی), سید محسن حمزه‌لو با بیان این‌که شهر جدید گلمان به لحاظ موقعیت طبیعی  و قرارگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه، مستعد اجرای طرح‌های گردشگری است، افزود: جذب مشارکت بخش خصوصی، مولدبخش عمران این شهر  محسوب می‌شود.

وجود اراضی مناسب، شیب قابل قبول جهت شهرسازی و استقرار سازه‌ها، بهره مندی از آب و هوای معتدل کوهستانی، احداث مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی، همجواری با بافت روستایی و همچنین استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله امکانات این شهر جهت سرمایه گذاری امن و بازگشت سرمایه محسوب می‌شود، همچنین از ظرفیت شهر جدید گلمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده شده است.

شهر جدید گلمان به مساحت ٢ هزار و ١١٢ هکتار در ١۵ کیلومتری ‌شهر ارومیه قرار دارد و در حال جمعیتی افزون بر ٧ هزار خانوار در این منطقه ساکن هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از بخش‌های مختلف شهر جدید گلمان بازديد و طرح‌های پیشنهادی ایجاد مسیرهای جدید برای سهولت در دسترسی به آزاد راه ارومیه_ تبریز بررسی شد.