شناسهٔ خبر: 90612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین امنیت و سلامت ناوگان عمومی حمل و نقل گلستان در نوروز ۱۴۰۰

بازدید اتوبوس معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تصمیمات گرفته شده در جلسه کارگروه ارتقای سطح خدمات دستگاههای اجرایی مرتبط در طرح کنترل و نظارت های نوروزی، بر رعایت دستور العمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تاکید ویژه داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری گلستان)،"ایوب میرشاهی" در نشست هماهنگی این کارگروه که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد گفت: شرکت ها، صنوف، انجمن ها و رانندگان مسافری و باری در بخش حمل و نقل عمومی استان موظف به رعایت آخرین ابلاغیه ها و دستورالعمل های قانونی بوده تا از بروز هرگونه آلودگی و سرایت ویروس کشنده کووید ۱۹ به داخل ناوگان ها پیشگیری بعمل آید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا و احتمال تشدید محدودیت های ترافیکی؛ ناوگان باری و مسافری با محدودیت های ترافیکی روبرو خواهند بود اما پلیس راه، مراکز بهداشتی و درمانی و گشت های راهداری و ترابری این اداره کل به طور مشترک در این ایام برعملکرد آنها نظارت محسوس و نامحسوس خواهند داشت.

در بخش حمل و نقل کالای استان گلستان ۷۹ شرکت و ۱۴ تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی فعال است و تعداد ناوگان باری (وانت، کامیون و کامیونت)این بخش هم ۱۰ هزار و ۱۲۷ ناوگان می باشد که با ۱۲ هزار و ۲۷۸ راننده معتبر(دارای کارت هوشمند) فعالیت دارند.

تعداد ناوگان مسافربری عمومی استان هم ۱۵۱۶ دستگاه (اتوبوس،مینی بوس و سواری) است که با بیش از ۳۲۲۱ راننده، تحت پوشش ۷۵ شرکت و ۷ تشکل صنفی کارفرمایی و کارگری موظف به تامین امنیت و اطمینان خاطر مسافران در طول راههای برون شهری استان در آستانه قرن جدید هستند.