شناسهٔ خبر: 90622 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ششمين دوره ارزيابی خدمات الكترونيكی دستگاه های اجرايی برگزار شد

شركت ساخت يكی از ۱۰ سازمان برتر كشور در حوزه ارايه خدمات الكترونيك

سر در ساختمان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شركت ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور در ششمين دوره ارزيابی خدمات الكترونيكی سازمان ها در بين ۱۵۴ دستگاه اجرايی به عنوان يكی از ۱۰ سازمان برتر انتخاب و رتبه اول را در بين شركت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی كسب كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاپور پولادي از برگزاري ششمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه هاي اجرايي كشور خبر داد و گفت:  بر اساس ارزیابی نهایی این دوره، شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در جمع ۱۰ دستگاه برتر کشور قرار گرفت و رتبه اول را در بين شركت ها و سازمان هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي كسب كرد.

معاون توسعه مديريت و منابع ادامه داد: در اين دوره ارزيابي، ۱۵۴ دستگاه اجرايي كشور از منظر ۳۱ شاخص و ۹ نشانگر با معيارهاي مشخص مورد سنجش قرار گرفتند.

وي چهار محور اصلي را معيار اين سنجش معرفي كرد و افزود:‌ اين سنجش بر مبناي اولويت سياسي در حوزه دولت كاربر محور ، دولت شفاف ، دولت يكپارچه و دولت مشاركتي بررسي و نتايج اعلام شد.

پولادي توضيح داد: مطابق با شاخص دولت کاربر محور قابلیت استفاده مردم از خدمات و میزان ارائه آنلاین خدمات مورد ارزیابی قرار گرفته است. در شاخص دولت یکپارچه دسترسی به زیرساخت‌های توانمندساز و ارائه خدمات الکترونیکی یکپارچه دستگاه‌های دولتی مدنظر بود در همین حال در شاخص دولت شفاف، شفافیت فرآیند ارائه خدمات و میزان شفافیت دستگاه‌های اجرایی و در شاخص دولت مشارکتی میزان الکترونیکی بودن مشارکت دستگاه‌ها و تصمیم گیری آنها مورد پایش قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زير بناهاي حمل و نقل كشور معاون توسعه مديريت و منابع شفاف‌ سازی رویه‌ها و سیستم گردش اطلاعات را یکی از مهمترین اقدامات  شركت در اين راستا برشمرد و توضیح داد:‌ ارايه انواع سامانه هاي الكترونيكي، اتوماسيون اداري، پياده سازي بانك اطلاعاتي متمركز و جامع و برقراري ارتباط بين سامانه هاي ايجاد شده بخشي از خدمات اين شركت در راستاي حفظ حقوق شهروندي و تحقق اهداف دولت الكترونيك است.