شناسهٔ خبر: 90644 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

سامانه بارشی جدید پنجشنبه از شمال‌غرب وارد می‌شود/ کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور

بارورکردن ابر- ابر کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برای امروز گفت: سامانه بارشی جدید روز پنجشنبه از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش خواهیم داشت و فردا(چهارشنبه) علاوه بر این مناطق، برخی از مناطق غرب کشور نیز بارش خفیف خواهند داشت.

وی از ورود سامانه بارشی فعال از شمال‌غرب در روز پنجشنبه خبر داد و افزود: این سامانه ابتدا برخی از مناطق شمال‌غرب و غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج شمال‌‌شرق کشور را در بر می‌گیرد.

رفیعی عنوان کرد: روز جمعه بر میزان فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و با توجه به این شرایط در کل کشور به جز جنوب و جنوب‌شرق بارش خواهیم داشت. روز شنبه نیز این بارش‌ها به مناطقی از سواحل دریای خزر و مناطقی از شرق و شمال‌شرق محدود می‌شود و انتظار داریم این سامانه در پایان روز شنبه از کشور خارج شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز پنجشنبه تا شنبه در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه‌شمالی کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما را داریم. همچنین روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان و روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق جنوب غرب وزش باد شدید خواهیم داشت که گاهی با گرد و خاک نیز همراه خواهد شد.

وی آسمان امروز تهران را کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: برای امروز در تهران گاهی وزش باد خواهیم داشت و حداکثر دمای این شهر به ۱۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.