شناسهٔ خبر: 90671 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر ایران/ موجودی ۳,۸ میلیون تنی کالاهای اساسی/ تخلیه و بارگیری ۱۵۵ میلیون تنی کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان بهمن‌

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، وضعیت ۱۱ ماهه رسوب انواع کالا، کالاهای کانتینری و کالاهای اساسی را در بنادر کشور تشریح و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی را در این مدت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور، اظهار داشت: در حال حاضر میزان رسوب کالاهای اساسی در بنادر کشور معادل ۳,۸ میلیون تن است که بیشترین میزان رسوب این کالاها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی بوده و مربوط به بندر امام(ره) است.

وی ادامه داد: میزان رسوب انواع کالا اعم از کالاهای اساسی و غیراساسی در بنادر ایران طی ۱۱ ماه گذشته معادل ۷,۳ میلیون تن و میزان رسوب کالاهای کانتینری برابر ۸۲ هزار و ۳۴۰ TEU بوده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرایط تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیت های بندری ایجاد کرده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی مشکلات احتمالی و برنامه ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت قابل قبولی را در زمینه واردات و توزیع کالای اساسی مدنظر قرار دهد.

بهزادیان در رابطه با آمار تخلیه و بارگیری بنادر کشور طی ۱۱ ماهه ۹۹، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، کل میزان آمار عملکرد کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور بالغ بر ۱۵۵,۴ میلیون تن بوده است.

وی افزود: در بخش کالای نفتی نیز میزان تناژ عملکرد ۱۱ ماهه بالغ بر ۷۵ میلیون تن بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بخش کالاهای غیرنفتی در مدت یاد شده تناژ عملکرد بالغ بر ۸۰,۴ میلیون تن بوده است، گفت: علت اصلی کاهش آمار عملکرد در حوزه تخلیه و بارگیری در بنادر، شیوع ویروس کرونا و تحریم است.