شناسهٔ خبر: 9076 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛

جزئیات عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران در سه ماهه نخست ۹۴/ تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی

بندر شهید رجایی ۳۲ میلیون و ۵ هزار و ۵۹۴ تن کالا در سه ماهه ابتدایی امسال از بنادر ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ آمار عملیات بندری فروردین امسال نشان می‌دهد که در مجموع ۹ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۱۹۹ تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

کالاهای غیر نفتی

در بخش کالاهای غیر نفتی از مجموع ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۱ تخلیه و بارگیری در نخستین ماه امسال ۳ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۷۴ کالا تخلیه و ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۲۲۷ تن کالا بارگیری شد.

سهم واردات کالاهای غیرنفتی در فروردین امسال ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۳۰ تن و سهم صادرات این نوع کالاها در این مدت ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۵۵ تن بود.

در فروردین امسال همچنین ۳۵۵ هزار و ۳۲۶ تن کالای غیر نفتی از بنادر ایران ترانزیت شد.

کالاهای نفتی

بر اساس این گزارش، در نخستین ماه سال ۹۴ میران تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی از بنادر ایران ۳ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۹۸ تن بود که سهم کالاهای تخلیه شده نفتی یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۵۵ تن و سهم کالاهای بارگیری شده نفتی در این مدت یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۴۳ تن بود.

مسافران دریایی

همچنین در فروردین ماه امسال که سفرهای نوروزی را شامل می شد ۱۹۱ هزار و ۱۳۸ مسافر از طریق دریا جابجا شدند که نسبت به فروردین سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

 

آمار عملیات بندری در اردیبهشت/ تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا

بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه امسال نیز ۱۱ میلیون و ۳۰۳ هزار و  ۹۵۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی از بنادر ایران تخلیه و بارگیری شد که سهم تخلیه و بارگیری کالای غیرنقتی ۷ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۵۰ تن و سهم کالاهای نفتی ۳ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۹۹ تن بود.

کالاهای غیرنفتی

از ۷ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۵۲ تن تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در اردیبهشت امسال، ۴ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ تن کالا غیر نفتی تخلیه و ۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۰۰ تن کالا بارگیری شد.

در دومین ماه امسال همچنین ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۵۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر ایران وارد و ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۲۹ کالای غیرنفتی صادر شد است.

میزان ترانزیت کالاهای نفتی از بنادر ایران نیز در اردیبهشت ماه  ۳۴۸ هزار و ۲۸۱ تن بود.

کالاهای نفتی

همچنین در اردیبهشت ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ۳ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۹۹ تن بود که یک میلیون و ۷۱۱ هزار و ۷۴۸ تن کالای نفتی تخلیه و یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۹۵۱ تن کالا بارگیری شد.

میزان واردات کالاهای نفتی در اردیبهشت امسال ۸۹ هزار و ۹۵۵ تن و میزان صادرات این کالاها در این ماه ۸۶۱ هزار و ۷۶۸ تن بوده است.

سهم ترانزیت کالاهای نفتی از بنادر ایران در اردیبهشت امسال نیز ۵۴۱ هزار و ۶۹۷ تن بود.

در دومین ماه امسال ۲۹ هزار و ۴۸۳ کانتیر تخلیه و بارگیری شد.

مسافران دریایی

در بخش جابجایی مسافر نیز در این مدت  ۵۰۷ هزار و ۶۶۰ مسافر از طریق دریا جابجا شدند.

 

آمار عملیات بندری در خرداد/ تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون و ۸۷۹ هزار تن کالا

اما در سومین ماه سال ۹۴ در مجموع ۱۰ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۴۴۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر ایران تخلیه و بارگیری شدند.

کالاهای غیر نفتی

در خردادماه امسال ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۶۵ تن کالای غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که سهم کالاهای تخلیه شده ۳ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۱۰۷ تن و سهم کالاهای بارگیری شده در بنادر ایران ۳ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۸ تن بود.

سهم واردات کالاهای غیر نفتی در خردادماه امسال ۲ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۱ تن و سهم صادرات این کالاها از بنادر کشور ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۴۷ تن بود.

کالاهای نفتی

همچنین سهم کالاهای نفتی در تخلیه و بارگیری در خردادماه امسال ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۲۷۸ تن بود که یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۵۹ تن کالا تخلیه و یک میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۲۲ تن کالا بارگیری شدند.

در خردادماه امسال ۱۴۲ هزار و ۸۶۹ تن کالای نفتی از طریق بنادر ایران وارد و یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۹۲ تن کالا صادر شدند؛ همچنین میزان ترانزیت کالاهای نفتی از بنادر ایران در این مدت  ۵۵۸ هزار و ۶۰۴ تن بود.

در سومین ماه سال در مجموع ۱۸۲ هزار و ۶۶۵ کانتینر در بنادر ایران تخلیه و بارگیری شدند.

مسافر دریایی

در بخش مسافری نیز میزان جابجایی مسافران در این مدت ۹۹۶ هزار و ۲۶۹ هزار نفر بود. /

نظر شما