شناسهٔ خبر: 90763 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید در بیشتر مناطق کشور/ کاهش محسوس دما تا روز یکشنبه در مناطق مختلف

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید در مناطقی از کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، روز جمعه ۲۲ اسفند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز با تقویت سامانه بارشی برای بیشتر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و شرق کرمان، جنوب فارس و نیمه‌جنوبی خراسان جنوبی، بارش خواهیم داشت. 

وی افزود: شدت بارش‌ها، امروز در کردستان، ایلام، زاگرس مرکزی و جنوبی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی خواهد بود.

نقشینه عنوان کرد: برای فردا(شنبه) نیز در شمال‌شرق و شرق استان‌های ساحلی دریای خزر مناطقی از سمنان، شرق اصفهان و ارتفاعات کرمان، بارش برف و باران را پیش‌بینی کرده‌ایم. شدت بارش‌های فردا در خراسان رضوی و ارتفاعات گلستان خواهد بود و بارش ها در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق به شکل کولاک برف و در سایر مناطق باران و در مناطق مستعد به شکل تگرگ خواهد بود. 

وی افزود: امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید را برای بیشتر مناطق کشور و فردا برای نیمه شرقی کشور خواهیم داشت و در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و مرکز کشور احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین از کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه ای هوا برای نیمه شمالی کشور تا فردا و کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما برای شرق کشور تا روز یکشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد، روند افزایش دما در این مناطق از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.