شناسهٔ خبر: 90774 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان:

پهلوگیری همزمان ۳فروند کشتی ۴۰هزار تنی دربندرشهید باهنر/ بارگیری ۴۰هزار تن کالای صادراتی در کمتر از ۸ روز

حمل کالا از بنادر مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته، ۳ فروند کشتی بالای ۴۰ هزار تن با هدف فعالیت‌های صادراتی در بندرشهید باهنر پهلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی اظهارداشت: با شروع عملیات بارگیری همزمان  این ۳ کشتی اقیانوس پیما با طول بیش از ۲۰۰ متر در بندر شهید باهنر انواع کالاها از جمله آهن آلات، محصولات ساختمانی، مواد غذایی و مواد معدنی صادر می شود.

وی ادامه داد: فعالیت دیگر شناورها از جمله شناورهای سنتی حامل میوه و تره بار صادراتی، لندینگ کرافت‌های حامل کانتینر یخچالی و تانکرهای نفتی حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی در این بندر نیز استمرار دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ بندر شهید باهنر با بارگیری یک فروند کشتی حامل کالای صادراتی با آبخور ۱۱,۲۰ متر به صورت موفقیت آمیز خارج شد.

محمدحسینی گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صادرات ۴۰ هزار تن کالا در کمتر از ۸ روز رقم زده شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی(ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.