شناسهٔ خبر: 90788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای :

بهسازی روکش آسفالت کریدورهای دهگانه ترانزیتی جز اولویت های سازمان است

بازدید معاون راهداری اززنجان معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت : بهسازی روکش آسفات کریدورهای دهگانه ترانزیتی کشور برای سازمان جز اولویت هایی است که درسال ۱۴۰۰ برای آنها برنامه ریزی شده است .

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری زنجان )، معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در سفربه استان زنجان  گفت: بهسازی روکش آسفات کریدورهای دهگانه ترانزیتی کشور برای سازمان جز اولویت هایی است که درسال ۱۴۰۰ برای آنها برنامه ریزی شده است .
با توجه به شرایط اقتصادی موجود وضعیت راهداری و برنامه های راهداری کشور درشرایط سختی قرار دارد وبا توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد راه های شریانی کشور دارای خرابی شدید است و نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر از راهها نیاز به رسیدگی فوری و روکش آسفالت دارند که این مساله اعتبار قابل توجهی را به خود اختصاص خواهد داد وبا توجه به قیمت هایی که در امسال افزایش پیدا کرده و افزایش بهای تمام شده کار و مصالح مانند قیر ،می بایست در اولویت های قبلی اولویت های ثانویه تعریف شود وپروژه های مهم تر را شناسایی کنیم که طبعا کریدورهای دهگانه ترانزیتی کشور وازجمله کریدور مهم غرب به شرق حائز اهمیت هستند.
اکبری با بیان اینکه در سال آینده ۸۰۰۰ کیلومتر ازبهسازی روکش آسفالت راههای کشورآغاز خواهد شد افزود: بهسازی روکش آسفالت راههای کشور به دو بخش آسفالت تقویتی و حفاظتی تقسیم میشود که برنامه های نهایی آن به زودی به استان‌ها ارائه می‌شودواز فروردین‌ماه سال آینده رسما با ابلاغ به ادارات کل استان‌ها کار آغازخواهد شد .


رفع ۳۲۰ نقطه پرحادثه تا پایان امسال

این مقام مسئول اظهار داشت : در بخش نقاط حادثه خیز معمولاً برنامه ریزی های ما به گونه ای است که سالانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نقطه در کل کشور رفع وایمن سازی می شود که طبق آمار موجود تا پایان اسفندماه سالجاری ۳۲۰ نقطه مرتفع خواهد شد .
اکبری افزود: دربین پروژه های حادثه خیز ۲۵۰ نقطه موردتاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها است که سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای آنها را در اولویت قرارداد و تا آخر اسفند ماه حدود ۲۰۰ نقطه آن مرتفع می شود و۵۰ نقطه باقیمانده نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ پرونده آنها بسته می شود وحدود ۳۰۰ نقطه جدید را در برنامه قرار میدیم .

بیش از ۷۵۰۰ متر پل درسطح کشور درحال احداث است

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص ترمیم پل های آسیب دیده از سیل دربرخی استان ها گفت : ۷۵۰۰ متر پل در سطح کشور درحال احداث است که پیشرفت بسیار خوبی دارد وتا خرداد ماه سال آینده کلکسیونی از بهره‌برداری پل های بزرگ با دهانه های مختلف را دراستانهای آسیب دیده ازجمله گیلان ،لرستان ،هرمزگان وخوزستان شاهد خواهیم بود .

انعقادقرارداد خرید ۶۰ دستگاه گریدر

اکبری درخصوص نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری خاطر نشان ساخت:با اخذ مجوز از شورای اقتصاد ،قرار داد خرید ۶۰ دستگاه گریدر از شرکت هپکو در حال انعقاد است که اعتبارآن تامین و قراردادآن در روزهای آینده مبادله میشود ودر چهار ماه ابتدای سال آینده این ۶۰ دستگاه گریدر به جمع ناوگان ماشین‌آلات کشور اضافه خواهد شد.