شناسهٔ خبر: 90789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد؛

برفروبی ۱۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های استان همدان

مسعود رستمی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: تاکنون ۱۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های برون شهری این استان برف روبی و پاکسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (راهداری همدان) ، مسعود رستمی با اشاره به عملیات بازگشایی جاده‌ها و محور‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان گفت: تاکنون ۱۸ هزار کیلومتر باند از جاده‌های برون شهری این استان برف روبی و پاکسازی شده است.

وی افزود: ریزش برف از بعد از ظهر روز جمعه در همه محور‌های ارتباطی استان همدان آغاز شد و تا امروز نیز در بسیاری از نقاط استان ادامه دارد.

رستمی اظهار داشت: حجم سنگین برف و لغزندگی محور‌های کوهستانی استان، همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودرو‌ها را ضروری کرد به نحوی که امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در بیشتر گردنه‌های استان وجود نداشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار تن ماسه و نمک در انبار‌های راهداری استان ذخیره شده، بیان کرد ماسه و نمک در ۲۴ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها، بر سطوح جاده‌های استان پخش شده است.

مسعود رستمی اضافه کرد: بیشترین حجم برف‌روبی توسط نیرو‌های راهداری، در محور ملایر- اراک انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان ، گفت: ۵۴۰ نیرو با بکارگیری ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از دیروز کار پاکسازی جاده‌های اصلی و فرعی استان را آغاز کرده‌اند که عملیات برفروبی و پاکسازی محور‌های همه مناطق استان همچنان ادامه دارد.

رستمی تاکید کرد: همه خودرو‌ها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محور‌های استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.