شناسهٔ خبر: 90790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۱۱ کیلومتر دیگر از بزرگراههای جنوب کرمان

 جنوب کرمان  11 کیلومتر دیگر مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از به بهره برداری رسیدن ۱۱ کیلومتر دیگر از بزرگراههای جیرفت – بافت و جیرفت- سه راهی بم در جنوب کرمان خبر داد.

به گزراش پایگاه  خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان )، محمد ساردویی در حاشیه بازدید از بزرگراه جیرفت - سه راهی بم و جیرفت_ بافت با بر شمردن اهمیت ترانزیتی این دو بزرگراه و تاثیر آن بر اقتصاد منطقه گفت: به طور کلی در جنوب کرمان ۵۷ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است که ۱۱ کیلومتر آن در مسیر جیرفت – سه راهی بم به طول ۶ کیلو متر و  جیرفت - بافت به طول ۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت : طول کل مسیری که از بزرگراه جیرفت – سه راهی بم در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد ۴۸ کیلومتر می باشد ، تا کنون ۳۷ کیلو متر از آن مورد بهره برداری قرار گرفته و ۷ کیلومتر دیگر از این بزرگراه در مراحل نهایی عملیات خاکی است ، همچنین  ۹۵ درصد ابنیه آن تکمیل شده و چهار کیلومتر باقی مانده در مرحله برگزاری مناقصه و مطالعه تونل اسفند نیز در حال انجام است.

ساردویی در خصوص بزرگراه جیرفت - بافت نیز افزود : این بزرگراه به طول۲۷۵ کیلومتر می باشد که ۰۱۱ کیلومتر از آن در حوزه راه وشهر سازی جنوب کرمان قرار دارد و تا کنون ۲۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و در ادامه  ۳ کیلومتر آن در دست ساخت و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی بیان کرد : در مجموع در جنوب کرمان  ۴۶ کیلومتر بزرگراه در پروژه های رودبارجنوب -  ایرانشهر ، کهنوج - رودان ، امیر اباد – علی آباد ،جیرفت – فاریاب ، جیرفت- بم  و جیرفت - بافت با اعتباری به مبلغ ۱۲۷۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی در پایان اشاره کرد: ساخت چهار دستگاه پل بزرگ به نامهای سرجاز ، بهادر آباد ، جنگل آباد و پل ورودی شهر منوجان از دیگر پرو ژه هایی است که  با اعتباری به مبلغ  ۷۴۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.