شناسهٔ خبر: 90796 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست بررسی و نهایی سازی پیش نویس دستورالعمل شناسایی و اولویت بندی نقاط پر تصادف مطرح شد:

لزوم ممیزی و صحت سنجی اطلاعات تصادفات نقاط و اولویت بندی عملیات رفع نقاط پرتصادف

در نشست بررسی و نهایی سازی پیش نویس دستورالعمل جدید شناسایی و اولویت بندی نقاط پر تصادف مقرر شد عملیات اجرایی اصلاح نقاط با درنظر گرفتن ضریب بحرانی بودن محورها در کل شبکه راهها و نیز محدوده های ۳۰ کیلومتری شهرها اولویت بندی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ در نشست بررسی و نهایی سازی پیش نویس دستورالعمل جدید شناسایی و اولویت بندی نقاط پر تصادف مقرر شد عملیات اجرایی اصلاح نقاط با درنظر گرفتن ضریب بحرانی بودن محورها در کل شبکه راهها و نیز محدوده های ۳۰ کیلومتری شهرها اولویت بندی شوند. این نشست با حضور سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه کشور ، مجید صباغ زاده مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم، حمزه ذاکری مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل و جمعی از کارشناسان دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه ها برگزار شد.

دراین نشست پس از بحث و بررسی در خصوص کلیات پیش نویس تهیه شده مقرر شد داده های تصادفات مربوط به درصدی از نقاطی که شناسایی می شوند توسط تیم راستی آزمایی ممیزی شود.

گفتنی است طبق گزارش های ارائه شده در این جلسه بر اندازه گیری اثربخشی اقدامات اصلاحی نقاط پر تصادفی که شناسایی می شوند بر اساس متدولوژی در نظر گرفته شده تاکید گردید.

در ادامه این نشست امکانات سامانه تحت وب شناسایی خودکار نقاط پر تصادف به عنوان یکی از زیربخش های سامانه جامع راهداری RMS تشریح گردید. در پایان جلسه مقرر شد طبق نقطه نظرات تکمیلی ارایه شده، پیش نویس یاد شده پس از تکمیل و نهایی سازی، جهت تصویب به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها ارسال گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،سامانه تشخیص و اولویت بندی نقاط پرتصادف از دستاوردهای اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که با دستور مقام عالی وزارت در سال جاری رونمایی گردیده و فاز جمع آوری اولیه دادهها با همکاری شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در سامانه جامع راهداری تکمیل شده است.