شناسهٔ خبر: 90904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی راه ها صورت گرفت؛

اجرای روشنایی و جدا کننده میانی در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان

صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ضمن اعلام نصب نیوجرسی و ایجاد روشنایی در محورهای مواصلاتی استان گفت: این اقدامات تاثیر مهمی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری همدان)، صفر صادقی راد اظهار داشت: نصب نیوجرسی و تأمین روشنایی میانی در سطح محورهای مواصلاتی استان از جمله در شهرستان بهار حد فاصل میدان بهار تا سه راهی شهید زارعی به طول ۶.۳۰ کیلومتر، گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر،محور نهاوند کنگاور به طول ۸ کیلومتر، محور نهاوند کرمانشاه به طول ۱۰ کیلومتر و محور ویان کبودراهنگ به طول ۴ کیلومتر  اقدام بسیار خوبی است که به شکل جهادی در این استان آغاز شده و در کاهش حوادث جاده‌ای اثرگذار بوده است.

وی در ادامه افزود: عملیات نصب نیوجرسی و تأمین روشنایی در محور رزن قروه نیز به طول ۸ کیلومتر به زودی اجرا می شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه وجود نیوجرسی در جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی سهم مهمی ایفا می‌کند، ادامه داد: با استفاده از روش‌های نوین ( از جمله نصب نیوجرسی و روشنایی میانی ) در سطح جاده ها به ویژه محورهای پر تردد در واقع تصادفات بخصوص تصادفات رخ به رخ و انحراف به لاین رو برو را به حداقل می‌رسد.

صادقی راد بیان کرد: جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و باید سطح ایمنی و امنیت در محورهای مواصلاتی را ارتقا بخشید تا ضمن کاهش تصادفات رانندگی حتی شاهد از دست دادن یک نفر هم در جاده نباشیم.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: اجرای اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در راستای بالا بردن ایمنی عبور و مرور، خواسته پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز بوده که برنامه‌های عملیاتی آتی تاثیر مستقیم بر کاهش وقوع تصادفات رانندگی و جان باختگان حوادث ترافیکی را به دنبال داشته است .

این مسئول افزود: لازم است برای جلوگیری از وقوع تصادفات و کاهش خطرات احتمالی ناشی از رانندگی تاثیر رعایت همه جانبه قوانین عبور و مرور توسط کاربران جاده و فرهنگ سازی عمومی را مد نظر داشته و در این زمینه نیز اقدامات انجام شده قبلی را به جدیت پیگیری و ارتقاء ببخشیم زیرا اکنون بدلیل بالابودن ضریب ایمنی جاده و ارتقا کیفیت وسایل نقلیه عبوری نقش کاربران جاده با رعایت قوانین عبور و مرور تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهد داشت .