شناسهٔ خبر: 90907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از امروز صورت پذیرفت؛

افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل و نقل جاده‌ای استان همدان

صفر صادقی راد نرخ کرایه در بخش حمل و نقل جاده‌ای عمومی مسافر از امروز در استان همدان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری همدان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: طبق روال همه ساله، به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها در ایام نوروز، نرخ بلیت اتوبوس در دوره سفر‌های نوروزی در نوروز ۱۴۰۰ هم با ۲۰ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رود.

صفر صادقی راد افزود: همچنین برای رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به دلیل فعالیت ناوگان با ۵۰ درصد ظرفیت این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن به قیمت قبلی باز می گردد.

صادقی راد اضافه کرد: البته صاحبان شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر و نیز رانندگان موظف به رعایت این نرخ‌ها و به دنبال آن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: به دلیل شرایط کرونایی، باید مسافرت جاده‌ای تنها با غربالگری مسافران و رانندگان از طریق سامانه‌های وزارت بهداشت برای شناسایی بیماران احتمالی و ممانعت ورود و استفاده آنها از وسایل نقلیه حمل و نقل جاده‌ای مسافر انجام شود.

صادقی راد در خصوص میزان تقاضای سفر در این ایام تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی با تقاضای چندانی مواجه نیست و امسال به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفر کاهش یافته است و با این شرایط از نظر جابجایی مسافر کاملا آماده هستیم.

این مسئول درباره پیش فروش بلیت‌ها تیزیادآور شد: با توجه به امکان خرید اینترنتی بلیت، همه امکانات برای فروش اینترنتی فراهم است و از این نظر مردم مشکلی ندارند و می‌توانند بلیت‌های خود را از طریق اینترنت و سایت‌های مشخص و مجاز و سایت شرکت‌های تعاونی دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تأکید کرد: مسافران در صورت بروز هرگونه شکایت و مشکل می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۴۱برای رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.