شناسهٔ خبر: 90917 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از طرح‌های راه‌سازی فارس، نویدبخش کاهش حوادث جاده‌ای است

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: ارتقا و توسعه راه‌ها، کاهش حوادث جاده‌ای و خسارت‌ها و تلفات ناشی از آن را به دنبال خواهد داشت.‌

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، خیرالله خادمی دوشنبه در آیین بهره‌برداری از قطعه الف کمربندی شمال شرقی شیراز که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد افزود: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه‌ها که امروز شاهد انجام آن هستیم، به ویژه در روزهای پایانی سال و ابتدای سال ۱۴۰۰ کاهش سوانح جاده‌ای را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها به طول ۵۴ کیلومتر، در مجموع ۴۶۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های این طرح‌ها این است که چون به شکل باند دوم ساخته شده و در حقیقت تبدیل راه‌ اصلی به بزرگراه است، افزایش ظرفیت ترافیکی ایجاد کرده و استاندارد ظرفیت ترافیکی در رفت و برگشت‌ها بالا خواهد رفت.

خادمی گفت: همچنین با توجه به اینکه تفکیک خطوط صورت می‌گیرد ایمنی تردد بسیار بالا خواهد رفت و تصادف‌های رخ به رخ کاهش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین در بحث افزایش سرعت مجاز نیز با توجه به تبدیل راه اصلی به بزرگراه، حداکثر سرعت مجاز به ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی این استان در آینده نزدیک، بتوانیم شبکه بزرگراهی و آزادراهی این استان را تکمیل کنیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر دوشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۹ به منظور انجام سفر یک روزه و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در حوزه راه و مسکن وارد شیراز شد.  افتتاح قطعه الف کمربندی شمال شرقی، افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح پیوند و افتتاح سالن ورزشی بین‌المللی شهر صدرا از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در این سفر است.

به گزارش ایرنا، همچنین قرار است با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بزرگراه قره پیری و عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آغاز شود. بازدید از بیمارستان پیوند اعضای صدرا و بازدید از قطعه هفت آزاد راه شیراز – اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان فارس است.