شناسهٔ خبر: 90965 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

توسعه نظام سلامت با احداث ۷۰ بیمارستان به فرمان رییس‌جمهور در دولت تدبیر و امید/ ارتقای یکهزار کیلومتر راه روستایی در سیستان و بلوچستان/اتصال راه خاش- سراوان و سراوان-کوهک به عنوان راه ترانزیتی در برنامه قرار دارد

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی اتصال راه خاش- سراوان و سراوان-کوهک را به عنوان راه ترانزیتی مهم در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ اسفند در سفر به سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح بیمارستان ایرانهمر در سراوان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیمارستان ایرانمهر توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده است، گفت: بیمارستان ایرانمهر هفتادمین بیمارستانی است که وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید احداث کرده است.

وزیر راه و شهرسازی احداث بیمارستان‌ها را در دولت تدبیر وامید بر اساس تاکیدهای رییس جمهوری برای توسعه نظام سلامت پرشتاب خواند و افزود: امیدواریم بیمارستان به بهترین نحو به بهره‌برداری برسد و مردم از نظر سرانه‌های بهداشتی و درمانی در استان دغدغه‌ای نداشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص راه‌های روستایی استان نیز اعلام کرد: با استاندار در خصوص راه‌های روستایی تفاهم کردیم و ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در برنامه قرار گرفت. در عین حال با توجه به آنکه استان پهناور و تراکم جمعیت پایین است،با توافقی که با استاندار داشتیم مقرر شده تا برای ارتقای راه های روستایی استان گام‌های جدی برداشته شود.

اسلامی همچنین در خصوص اتصال راه خاش- سراوان و سراوان-کوهک با اشاره به اینکه اتصال این راه‌ها در برنامه قرار دارد، توضییح داد:اتصال راه خاش- سراوان و سراوان-کوهک به عنوان راه ترانزیتی در برنامه قرار دارد. در عین حال باتوجه به اینکه تبادلات مرزی در حال انجام است علاوه بر ظرفیت راه،باید راه را ارتقا بدهیم و اینکار را در دستور کار قرار داده ایم. امید است تا نمایندگان مجلس نیز تدبیر کنند تا بتوانیم مجوز ماده ۲۳ را بگیریم و این راه را بعد از اخذ مجوز با انتخاب پیمانکار آغاز کنیم.