شناسهٔ خبر: 90989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام بیش از ۲۴ هزار تست سریع در پایانه های مسافربری خوزستان

تست کرونا خوزستان مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت :پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با كرونا مبنی بر الزام انجام تست كرونا برای مسافران ، از ۱۴ تا ۲۴ اسفند ماه تعداد ۲۴ هزارو ۳۶ تست كرونا رپید « سریع » در پایانه های مسافربری استان انجام شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا اظهار كرد : تیم‌های تست كرونا «رپید» با همکاری مراکز بهداشت شهرستان ها در ۱۳ پایانه استان مستقر هستند كه با انجام این تست ها در این مدت ۸۹ مورد مسافر ابتلا به كرونا شناسایی و از سفر آنها ممانعت به عمل آمده است.

وی با اشاره به كاهش ۱۱.۳ درصدی جابجایی مسافر از زمان آغاز انجام تست های «رپید» ، افزود:  در مدت زمان  سه تا ۱۳ اسفند امسال ۱۳۰ هزار و ۱۲۸ مسافر و از تاریخ ۱۴ تا۲۴ اسفند تعداد ۱۱۵ هزارو۴۰۱ مسافر از ترمینال های مسافربری عمومی استان جابجا شده اند .

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از كاهش ۱۳.۴ درصدی سفر برون استانی از زمان آغاز انجام تست های «رپید» در پایانه‌های استان خبر داد و گفت : از زمانی كه ارائه تست منفی كرونا از سوی مسافران در پایانه‌های خوزستان الزامی شد ۲۴ هزار و ۹۴۷ سفر از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ اسفند ماه انجام شده است .

بهرامی‌نیا با بیان اینكه ۴۱ هزارو ۷۰۸ مسافر از سه تا ۱۳ اسفند از پایانه‌های خوزستان سفر برون استانی داشته اند خاطرنشان كرد : طی زمان ۱۴ تا۲۴ اسفند ماه ۳۴ هزارو ۳۸۹ مسافر برون استانی ثبت سامانه پایانه ها شده است كه كاهش ۱۷.۵۵ درصدی را نشان می دهد.