شناسهٔ خبر: 91141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار به فرصت طلبان و متجاوزان به اراضی ملی؛

آماده باش یگان حفاظت اراضی ملی استان اصفهان در ایام نوروز

رفع تصرف اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: به منظور احتمال تصرفات در اراضی ملی، عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ایام نوروز را در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن در این رابطه گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰، نیروهای یگان حفاظت اراضی این اداره کل برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی و مقابله با متعرضین احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.    

وی افزود: موضوع حفاظت از عرصه‌های ملی که یکی از  وظایف اصلی این اداره کل است تعطیلی ندارد و در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای رویکرد پیشگیرانه، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان ها و هم در ستاد اداره کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  

   رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۱۰هزار میلیارد ریال در سال ۹۹

وی با بیان اینکه تاکید ما همواره حفاظت از اراضی ملی در استان بوده است، توضیح داد: در سال ۱۳۹۹، ۹۸ فقره حکم برای رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش حدود یک هزار میلیارد تومان اجرا گردید و با دقت و هوشیاری و در راستای حفاظت از بیت‌المال، ۱۷۵ فقره تعرض به اراضی ملی به میزان یک میلیون و ۶۷۰ هزار مترمربع نیز رفع تصرف فوری شد.   

قاری‌قرآن یادآور شد؛ افراد سودجو معمولاً در ایام تعطیلات مثل نوروز، آخر هفته‌ها، چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست‌درازی به زمین‌های ملی و دولتی فراهم می‌بینند؛ لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی ملی اطلاع دهند.