شناسهٔ خبر: 91162 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات دریایی و بندری خوزستان در سال ۹۹؛

ارتقای کیفیت خدمات و جلوگیری از توقف عملیات کشتی ها و خروج سریع کالاها/ پهلودهی و جداسازی ۵۰۸ فروند شناور حامل کالای خطرناک در شرایط ایمن/ مدیریت مکانیزه حمل‌ونقل ریلی و مدیریت الکترونیکی حمل و نقل درون بندری/ اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریالی پروژه های سرمایه ای عمرانی دولتی

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، ارتقای کیفیت خدمات رسانی، جلوگیری از توقف عملیات کشتی ها و خروج سریع کالاها را مهمترین اقدام صورت گرفته در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در سال ۹۹ عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با بیان اهم اقدامات بندری و دریایی خوزستان در سال ۹۹، اظهار داشت: ارائه خدمات و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مشتریان در حوزه کالای کانتینری مدنظر قرار گرفت و پیگیری مدل سرمایه گذاری و بررسی امکان سرمایه گذاری بلندمدت اپراتور در قالب قرارداد بهره برداری–سرمایه گذاری در پایانه کانتینری، از جمله اقدامات مهم صورت گرفته بود.

وی با اشاره به اقدامات لازم به منظور جلوگیری از توقف عملیات کشتی ها و خروج کالا از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، عنوان کرد: مدیریت مکانیزه حمل و نقل ریلی و مدیریت الکترونیکی حمل و نقل درون بندری از دیگر اقدامات شاخصی بود که در طول سال ۹۹ مدنظر قرار گرفت.

ارایه خدمات دریایی ایمن و عاری از سانحه

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به اهمیت مقوله منابع انسانی شاغل در بخش عملیاتی تخلیه و بارگیری، اشاره کرد و گفت: انجام عملیات راهنمایی، پهلودهی و جداسازی ۵۰۸ فروند شناور حامل کالای خطرناک در شرایط ایمن و بدون سانحه دریایی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: خدمات دریایی ایمن و عاری از سانحه گویای تلاش بی وقفه و کیفیت مطلوب خدمات رسانی دریایی در بندر امام(ره) است و عملیات امدادرسانی به شهر در آبگرفتگی آذرماه سال ۹۹ را می توان مصداق بارز حرکت در مسیر مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی تلقی کرد.

عملیات جایگزینی تعداد ۲۵ فروند بویه فلزی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به عملیات جایگزینی تعداد ۲۵ فروند بویه فلزی با بویه‌های پلی اتیلن ساخت صنایع داخلی، شناسایی علل آسیب الکتریکی چراغ‌های دریایی و نصب مدار تثبیت جریان، اشاره و خاطرنشان کرد: بازرسی از تمامی شناورهای صیادی فعال و نظارت مستمر روزانه جهت جلوگیری از بروز سوانح شناورهای سنتی از دیگر اقدامات مهم در بنادر خوزستان در سال گذشته بود.

دریس با اشاره به اقدامات برجسته در حوزه مهندسی و عمران بنادر خوزستان، بیان کرد: مجموع اعتبارکل پروژه های سرمایه ای عمرانی بخش دولتی در سال ۹۹ به میزان ۱۶ هزار میلیارد ریال بود و مجموع مبلغ سرمایه ‌گذاری پروژه‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی به ۲۷,۶ میلیارد ریال رسید.

شروع عملیات اجرایی پروژه های لایروبی کانال دسترسی خورموسی

وی به شروع عملیات اجرایی پروژه های لایروبی کانال دسترسی خورموسی، تعمیرات اساسی و افزایش ظرفیت اسکله های ۱۱ و ۱۲ بندر امام خمینی(ره) ث، تعمیرات اساسی بیکن های خورموسی و گاز رسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق و سیستم تهویه پست‌های برق و مراکز مخابرات به این مجتمع بندری با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال به عنوان دیگر پروژه های مهم مدنظر در سال گذشته اشاره کرد.