شناسهٔ خبر: 9124 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

نخستین قطار حومه‌ای قزوین وارد تهران شد/ قیمت بلیت قطار حومه‌ای قزوین-تهران

قطار حومه ای مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای گفت: اولین قطار حومه‌ای تهران-قزوین صبح امروز ۷:۲۰ وارد تهران شد و همین قطار امروز ساعت۱۶:۲۰ از تهران به سمت قزوین حرکت می‌کند.

سیدمحسن میردامادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر که اولین قطار حومه‌ای تهران - قزوین صبح امروز یکشنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۵:۲۰ از قزوین به سمت تهران سیر کرد٬ گفت: این قطار ساعت ۷:۲۰ وارد ایستگاه راه آهن تهران شد و همین قطار ساعت۱۶:۲۰ از تهران به قزوین حرکت می‌کند.

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای با بیان اینکه در روزهای ابتدایی سیر قطار نباید انتظار استقبال چشمگیری از  این خط تازه راه اندازی شده را داشت یادآور شد: نیاز است برای اطلاع‌رسانی به مردم و جذب مسافر فعالیت‌های مناسبی صورت گیرد که در حال حاضر علاوه بر اقدامات مدیرکل منطقه‌ای راه‌آهن قزوین٬ اقدامات خوبی مثل نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر٬ توزیع بروشور و انجام مصاحبه‌ با صدا و سیما و خبرگزاری‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در صورتی که ظرفیت قطار کامل باشد کاهش تردد ۱۳۵ دستگاه خودرو با حرکت هر قطار حومه‌ای‌ را در محورهای جاده‌ای  قزوین-تهران شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ قیمت بلیت قطار حومه‌ای قزوین-تهران ۳۰۰۰ تومان و این قطار ریل‌باس بوده و ظرفیت آن ۳۳۶ نفر است./

نظر شما