شناسهٔ خبر: 91292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی صورت پذیرفت؛

رفع ۲ مورد تصرف از اراضی ملی در خراسان شمالی

رفع تصرف اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف ۲ مورد از اراضی ملی در استان توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل در فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان شمالی)، سید عبدالمجید نژاد صفوی در این خصوص اظهار داشت: به منظور احتمال تصرفات در اراضی ملی، عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل، ایام نوروز را در آماده باش کامل بودند که توانستند ۲ مورد از اراضی ملی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع را در شهرستانهای گرمه و شیروان رفع تصرف کنند.
وی به ارزش ریالی این ۲ مورد رفع تصرف از اراضی ملی در استان اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی این ۲ مورد رفع تصرف حدود ۲ میلیارد ریال است.
نژاد صفوی همچنین اضافه کرد: با برنامه ریزی های بعمل آمده در راستای جلوگیری از سوء استفاده از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰، نیروهای یگان حفاظت از اراضی این اداره کل برای پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی و مقابله با متعرضین احتمالی در آماده باش کامل هستند.
وی اشاره کرد: گشت یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با ۱۶ نیرو در ایام نوروز توانست حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان های استان را مورد بازدید خود قرار دهند و این گشت زنی تا پایان ایام نوروز ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین یادآوری کرد: افراد سودجو معمولاً در ایام تعطیلات مثل نوروز، آخر هفته ها، چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست درازی به زمین های ملی و دولتی فراهم می بینند، لذا از عموم مردم درخواست می شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی ملی اطلاع دهند.