شناسهٔ خبر: 91300 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه امام خمینی (ره) مطرح شد:

عملکرد موفق فرودگاه امام در رعایت پروتکل های بهداشتی/ ورود ۸۰ هزار مسافر تا هفتم فروردین۱۴۰۰ به فرودگاه امام خمینی (ره)/ افزایش کانترهای پرسنل بهداشت مرزی به ۱۴ عدد برای مراقبت های بهداشتی بیشتر

زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بازدید امروز از بخش‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره)، ضمن بررسی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در این فرودگاه، در جریان برنامه های عملیاتی این فرودگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بازدید امروز از بخش‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره)، ضمن بررسی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در این فرودگاه، در جریان برنامه های عملیاتی این فرودگاه قرار گرفت.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه همچنین از سایت گروه بهداشت مرزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در فرودگاه و روند نظارت بر ورود مسافران پرواز‌های خارجی و کنترل مدارک مربوط به تست کرونا و ایستگاههای انجام تست PCR آن‌ها بعمل آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعمال نظارت جدی بر وضع سلامت مسافران خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا ورود مسافران از کشور‌های پر ریسک از مرز‌های هوایی به داخل کشور ممنوع بوده و مسافران ورودی سایر کشور‌ها نیز باید تست منفی کرونا به زبان انگلیسی با مهلت اعتبار ۷۲ ساعته داشته باشند.

وی افزود: هزینه تست کرونا برای اتباع ایرانی ۲۳۰ هزار تومان و برای اتباع خارجی ۴۰ دلار یا ۳۵ یورو است که هنگام انجام تست به واحد‌های بهداشت مرزی پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه‌ها نقشی در دریافت این وجه ندارند.

 رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در این بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه امام خمینی (ره)، از جمله ایرساید، لند ساید، اپرون و تاکسی وی فرودگاه نیز بازدید کرد و در جریان اقدامات عمرانی این فرودگاه در ماه‌های اخیر قرار گرفت.

علیرضا مجذوبی، عضوهیئت مدیره و معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در ادامه، وضعیت پروازهای مسافری را نسبت به نوروز سال ۹۹ مطلوب ارزیابی کرد و گفت از اسفند ۱۳۹۹ تا ۷ فروردین ۱۴۰۰ مجموعا  ۶۰۰ پرواز مسافری، ۷۰ پرواز باری انجام پذیرفته و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پذیرای  ۸۰ هزار مسافر بوده است.

وی در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی گفت : شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با هماهنگی ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت،  سازمان هواپیمایی کشوری و هلال احمر در زمینه اجرای پروتکل های مراقبت های بهداشتی اقدامات موثری انجام و کانترهای محل استقرار پرسنل بهداشت مرزی را از ۵ کانتر به ۱۴ کانتر افزایش داده است، همچنین برای حفظ سلامت مسافرین و همراهان نظارت بر اعمال فاصله گذاری اجتماعی در همه ی مسیرها را در دستور کار قرارداده است.