شناسهٔ خبر: 9137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۲۰ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان/ افزایش دو و نیم برابری ترانزیت نفتی

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حدود ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان در سه ماهه سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست بنادر تجاری این استان در سال ۹۴، اظهار کرد: در این مدت، در مجموع ۱۹ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۸۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی به وسیله بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان در این مدت، ۱۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۶۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و هفت میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۱۳ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

ترانزیت ۱/۲ میلیون تن کالای غیرنفتی در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری را یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۲۴ تن، حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها در فصل بهار سال ۹۴ را افزون بر دو میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۸۷ تن، صادرات کالای غیرنفتی به خارج از کشور را پنج میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۷۴ تن و واردات کالای غیر نفتی به کشور را بیش از دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۸۵ تن اعلام کرد.

ایدنی در بخش دیگری از اظهارات خود از صادرات دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی به وسیله پایانه های بنادر این استان به خارج از کشور در سه ماهه نخست سال ۹۴ خبر داد و گفت: همچنین ۳۴۲ هزار و ۷۲۳ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.

این مقام مسئول میزان ترانزیت مواد نفتی در بنادر هرمزگان را ۲۳۷ هزار و ۲۴۷ با رشد ۱۶۸ درصدی و حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه مواد را چهار میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۵۷ تن بیان کرد.

افزایش پهلوگیری کشتی ها در بنادر تجاری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را ۶ هزار و ۷۹۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، یکهزار و ۱۸۲ فروند شناور بالای هزار تن و پنج هزار و ۶۱۳ فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزارتن وزن داشته اند.

ایدنی درباره رونق تردد شناورها در بنادر تجاری این استان در سال گذشته، گفت: پهلوگیری کشتی های بالای هزارتن نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت یاد شده، ۳۸۹ هزار و ۹۲۳ تی.ای. یو کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

ثبت ۶ میلیون نفر- سفر دریایی در سه ماه اخیر

این مقام مسئول درباره اهمیت و جایگاه ویژه استان هرمزگان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: ۶ میلیون  و ۳۵۴ هزار و ۵۸۹ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان در مدت یاد شده، به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو درصدی داشته است.

 اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندر کوچک و بزرگ را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور تحت نظر این اداره کل مدیریت می شوند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما