شناسهٔ خبر: 9140 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح كرد:

احیای برند ملی هما با حمایت دولت، وزارت راه و شهرسازی و مجلس

هواپیمایی ایران ایر عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری‌های دولت و مجلس برای احیای جایگاه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به منظور حفظ این برند ملی در حوزه صنعت هوانوردی کشور شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي بهروز نعمتی با بیان اینکه ما برای حفظ برندهای ملی خود در منطقه بسیار ضعیف و ناموفق عمل کرده ایم، به ايرنا گفت: در صورتی که با حمایت های دولت و مجلس وضعیت نامناسب ایران ایر بهبود یابد باز هم نمی توانیم با ایرلاین های قطر و یا امارات متحده عربی رقابت کنیم، اما شاهد ارایه خدمات هوایی بهتری به هموطنان و مسافران هوایی خواهیم بود.

این عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس تاکید کرد: دولت با حمایت های خود می تواند برند شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' را احیا کند و این در حالی است که در نشست هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، وی نیز بر بهبود وضعیت ایران ایر تاکید جدی دارد.

نماینده مردم اسدآباد همدان در مجلس یادآور شد: دولت، وزارت راه و شهرسازی و مجلس همواره از احیای برند ملی هما حمایت می کنند، ضمن آنکه با خروج ایران ایر از فهرست واگذاری ها فرصت مناسبی فراهم شده تا این شرکت با تجدیدنظر در بازسازی ساختارهای خود از وضعیت بهتری در صنعت هوانوردی کشور برخوردار شود.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس با اشاره به عزم دولت برای احیای هما، تاکید کرد: هم اکنون که ایران ایر از فهرست واگذاری ها خارج شده باید دولت با تامین اعتبارات مورد نیاز توانایی های هما را در صنعت هوانوردی کشور دوباره احیا کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: هم اکنون مشخص است که بخش خصوصی رغبت چندانی برای سرمایه گذاری نه تنها در شرکت ایران ایر، بلکه در کل صنعت هوانوردی کشور به دلیل زیانده بودن ندارد و در این شرایط دولت باید با کمک های مستقیم برای احیای صنعت هوایی به خصوص ایران ایر در کشور تلاش کند تا بتوان به بهبود وضعیت این برند ملی امیدوار شد.

نعمتی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این برند ملی خبر داد و گفت: مجلس هر جا نیاز به قانونگذاری و اصلاح قوانین داشته باشد بدون شک با دولت همکاری خواهد کرد.

نظر شما