شناسهٔ خبر: 91476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد؛

بهسازی و روکش ۲۰۰ کیلومتر از راههای استان همدان

مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان در سال ۱۴۰۰ بهسازی و روکش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان  در سال ۱۴۰۰ بهسازی و روکش خواهد شد.

مسعود رستمی بابیان اینکه در همین زمینه تمهیدات لازم برای اجرای این عملیات پیش بینی شده شده است، افزود: دستور کارپیمانکاران مربوطه و آغاز به کار کارخانه آسفالت ها ابلاغ شده تا با مساعد شدن شرایط جوی عملیات روکش آسفالت، لکه گیری،اجرای ماسه آسفالت، درزگیری و غیره در راه های دارای اولویت استان همدان آغاز شود.

وی تأکیدکرد استان همدان دارای چندین کریدور مهم و ترانزیتی بوده که از جمله آن محورهای همدان-تهران، همدان-اراک،همدان-کرمانشاه و همدان-سنندج است و به همین دلیل وضعیت راه های این استان  اهمیت و نقش مؤثری در حمل و نقل جاده ای کشور دارد .

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه هدف از نگهداری راه،تقلیل میزان خرابی، افزایش عمر محور و کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه است، تصریح کرد: اولویت راهداری استان برای بهسازی و روکش آسفالت به ترتیب راه های شریانی ، اصلی ، فرعی و روستایی است.

استان همدان دارای ۵۴۰۰ کیلومتر راه که نیمی از آن راه روستایی آسفالته(۲۷۰۰ کیلومتر) است.