شناسهٔ خبر: 91483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باتخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی؛

قطعه اول بزرگراه جیرفت – فاریاب – زیارتعلی آماده آسفالت شد

جنوب کرمان تاجیک رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاریاب ضمن اعلام تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای قطعه اول بزرگراه جیرفت – فاریاب – زیارتعلی به طول ۱۴.۵ کیلومتر از آماده بودن این پروژه برای پوشش آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، حسام تاجیک گفت: طول کل مسیرجیرفت-فاریاب-زیارتعلی ۱۴۷ کیلومترکه  ۱۴.۵کیلومتر آن در قطعه اول (پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد) با اعتباری به مبلغ  ۲۰۰ میلیارد ریال از شهر بلوک به سمت فاریاب آماده آسفالت شده است.

وی ضمن اعلام اینکه مطالعات ۱۰ کیلومتر باقی مانده از این محور در حال انجام مناقصه است اظهار داشت: این محور یکی از پرترافیک ترین راه های جنوب کرمان به شمار می آید که درطول مسیر آن روستاها و مکانهای سکونتگاهی متعدد قرار گرفته و از شهرهای بلوک و فاریاب عبور کرده و به بخش رودخانه شهرستان رودان درحوزه استحفاظی استان هرمزگان خواهد رسید.

تاجیک در ادامهتصریح کرد: بهسازی و تعریض این محور توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در دست اقدام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاریاب با برشمردن اهمیت این پروژه درافزایش سرمایه گذاری عنوان کرد: این منطقه یکی از قطب های کشاورزی استان کرمان محسوب می شود و با توجه به وجود معادن متعدد به ویژه کرومیت و طلا مستعد سرمایه گذاری دراز مدت می باشد و تکمیل این بزرگراه می تواند در رشد اقتصاد و گردشگری منطقه موثر باشد.