شناسهٔ خبر: 9149 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در نشست خبری مطرح کرد:

جزئیات راه‌اندازی مترو در فرودگاه مهرآباد/ ایجاد حمل و نقل ترکیبی اولویت شرکت فرودگاه‌ها است

رحمت‌اله مه‌آبادي مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به جزئیات راه‌اندازی متروی فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه در نشست خبری به منظور تشریح آخرین وضعیت اتصال خط مترو به فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل فرودگاهی بحث حمل و نقل ترکیبی است، گفت: فرودگاه‌ها در دنیا مرکز حمل و نقل‌های ترکیبی هستند و تمام مبادی حمل و نقل در فرودگاه‌ها به یکدیگر می‌رسند.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه ایجاد حمل و نقل ترکیبی اهمیت ویژه‌ای دارد، اتصال بین فرودگاه‌های موجود در یک شهر نیز با استفاده از سایر خطوط حمل و نقل بسیار اهمیت دارد؛ یکی از موضوعات مهم در صنعت هوانوردی حداقل زمان فاصله بین دو فرودگاه است از این نظر نیز ایجاد حمل و نقل ترکیبی به منظور کاهش این فاصله زمانی اهمیت پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه با احداث فرودگاه بین‌المللی امام خمینی﴿ره﴾ به بلوغی در صنعت فرودگاهی تحت عنوان سیستم چندفرودگاهی رسیده‌ایم، افزود: یکی از موضوعات مهم در محیط فرودگاه‌ها بحث ترافیک است به ویژه این موضوع در فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و امام خمینی(ره) که چند ترمیناله هستند از اهمیت بیشتری برخورداری است. از این جهت ساماندهی ترافیک این فرودگاه‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که شخص وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید ویژه بر این موضوع دارد.

مه‌آبادی با بیان اینکه مهمترین مبادی بین سیستم فرودگاهی ارتباط بین دو یا چند فرودگاه از طریق ریل است، ادامه داد: در دنیا شهرهای چند فرودگاهی از طریق خطوط ریل به یکدیگر متصل می‌شود اما در کشور ما متاسفانه هنوز این امکان فراهم نشده اما با همکاری شرکت مترو تهران این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: در نظر داریم خط مترو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را به زودی به بهره‌برداری برسانیم ضمن اینکه شاهد اتفاقات خوب دیگری در حوزه فرودگاهی در سال جاری خواهیم بود. از سال گذشته همکاری بسیار نزدیکی بین شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت مترو تهران ایجاد شد و عملیات اجرای مترو فرودگاه مهرآباد سرعت بیشتری گرفت و از سال گذشته تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه خدمات‌رسانی به مردم و مسافران از اولویت‌های بخش فرودگاهی و شرکت فرودگاه‌های کشور است درباره مترو فرودگاه مهرآباد گفت: خط متروی این فرودگاه سه ایستگاه دارد به طوریکه یک ایستگاه در جاده مخصوص تهران-کرج ایجاد شده که به شبکه مترو متصل می‌شود. یک ایستگاه نیز مقابل ترمینال‌های یک و دو همچنین یک ایستگاه نیز مقابل ترمینال‌های ۴ و ۶ این فرودگاه ایجاد می‌شود. 

مه‌آبادی تاکید کرد: با ایجاد حمل و نقل ترکیبی سطح ارائه خدمات به مسافران در فرودگاه‌ها ارتقاء می‌یابد./

نظر شما