شناسهٔ خبر: 9150 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

كارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات استان تهران/ كاهش ديد و كيفيت هوا در استان‌های جنوبی

باران كارشناس سازمان هواشناسی با اعلام كاهش دمای هوای تهران، بارش‌های پراكنده را برای استان‌های شمالی كشور پيش‌بينی كرد و از كاهش ديد در استان‌های جنوبی خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت هوای كشور در چند روز آینده توضیح داد: امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه در ارتفاعات شمال‌غرب كشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بلندی‌های زنجان، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و  همچنین در دامنه‌های جنوبی زاگرس برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، كردستان، لرستان و همدان بارش‌های پراكنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

كارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش و وزش باد برای استان‌های نامبرده شده در بعداز ظهر سه‌شنبه و چهارشنبه تنها در ارتفاعات مركزی البرز و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

گودرزی افزود: در سه روز آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب‌شرق و جنوب‌غرب كشور وزش باد و گرد و خاك را داریم كه موجب كاهش دید و كیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. همچنین در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل در برخی از ساعات در روزهای آینده طوفان گرد و خاك رخ می‌دهد.

وی گفت: در سه روز آینده بخشی‌هایی از شمال دریای عمان و بخش‌های مركزی خلیج‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. آسمان تهران نیز صاف تا كمی ابری است كه در ارتفاعات استان، افزایش ابر و گاهی وزش باد را داریم. ۳۹ درجه سانتیگراد حداكثر دمای هوای امروز تهران خواهد بود./

نظر شما