شناسهٔ خبر: 91526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز صورت پذیرفت؛

بیش از ۸۰۰ هزار تماس کاربران جاده ای با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مازندران

امروز ۲۸ اسفند روی داد  بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: در ایام نوروز امسال بیش از ۸۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: در ایام نوروز امسال بیش از ۸۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده است.

محسن هاشمی ضمن اعلام این مطلب افزود : یکی از وظایف اداره مدیریت راه ها ، ارتباط با کاربران جاده ای و اطلاع رسانی به آنهاست، در همین راستا سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود وغیره را به تماس گیرندگان ارائه می کند.

هاشمی اظهار داشت: همچنین این سامانه قابلیت دریافت، ثبت و ارائه کد پیگیری برای شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را دارد.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: در ایام طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ یعنی از ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین سال جاری بیش از ۸۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده، از این میان نزدیک به ۲۰ هزار تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین تعداد تماس های مردمی با سامانه ۱۴۱ در روز شنبه  ۲۳ اسفند سال پیش و روز چهارشنبه ۴ فروردین ماه سال جاری بوده که در این دو روز مجموعا بیش از ۱۲۰هزار تماس با بخش گویا و حدود ۴۵۰۰ تماس با بخش اپراتوری سامانه ۱۴۱ برقرار شده است.

رئیس اداره مدیریت راه ها استان تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده ای تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

هاشمی خاطر نشان ساخت: اطلاعات جاده ای از طریق درگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز قابل دسترسی و استفاده هموطنان است .