به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۶۰۰ هزار تماس درون استانی با سامانه ۱۴۱ و مرکز مدیریت راههای استان تهران (از ۲۵ اسفند۹۹ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۰)گرفته شده است.
میثم علیجانی در ادامه افزود: این اداره کل به منظور بررسی میزان تردد و تسهیل در تردد کاربران جاده ای نسبت به هوشمند سازی جاده ها اقدام کرده که میتوان به آمار ۴۱ سامانه نظارتی تصویری ، ۱۲۵ سامانه ثبت تخلف، ۲۷ سامانه تردد شمار پردازش تصویری ۹۴ دستگاه تردد شمار سنسوری ، ۱۲ دستگاه تابلو پیام متغیر، یک دستگاه تابلو ترافیک نما و غیره که در مرکز مانیتورینگ اداره کل رصد می شود اشاره کرد.
وی بیان داشت: از مجموع ۶۵۱ هزار و ۸۲۷ تماس با سامانه۱۴۱ در طرح نوروزی ۱۴۰۰؛ حدود ۴۰ هزار تماس را اپراتورها پاسخ گفتند و بقیه تماسها از طریق بخش گویای سامانه اطلاع رسانی شد که سهم کارشناس در پاسخگویی حدود هفت و نیم درصد از کل تماسها بود.
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران اظهار داشت : بیشترین تماس در طرح نوروزی سال ۱۴۰۰، مربوط به چهارمین روز سال جدید با بیش از ۱۸۵۴۰۱ تماس بوده ، در دومین روز شلوغ نیز ۱۵۱۱۸۸ تماس روز پنجم در سامانه ثبت شده است.
علیجانی ادامه داد: این افزایش تماسها با سامانه ۱۴۱ در طرح نوروزی ۱۴۰۰ نشانه اعتماد و تمایل بیشتر هموطنان به اخذ اطلاعات از وضعیت ترافیکی جادهها قبل از حرکت برای سفری امن و ایمن تر بوده ، چرا که تجربه و حافظه ذهنیشان به این سمت رفته که در تماسهای گذشته اطلاعات خوبی با کارشناسان مرکز صرفه جویی در وقت و هزینه را می تواند برایشان در پی داشته باشد
میثم علیجانی اظهار داشت: هموطنان می توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ برروی تلفن همراه اطلاعات و خدمات مورد نظر را استخراج نموده و همچنین پايگاه گوياي اطلاع رساني ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگويي به مسافران و هموطنان می باشد و با مراجعه به سايت www.iran۱۴۱.ir از آخرين وضعيت ترافيکي راهها به صورت آنلاين باخبر شوند.