شناسهٔ خبر: 91652 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد به زودی آغاز می‌شود/ تنها ۲۵ درصد بدهی ایرلاین‌ها وصول شد

دیدار مدیران شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست دیدار مدیران شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به عملکرد سال ۹۹ شرکت فرودگاه‌ها در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فرودگاهی گفت: خوشبختانه ما در سال ۹۹ با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام دادیم، موفقیم شدیم رکوردی جدید را ثبت کرده و پروژه هایی که متوسط عمر آن ها ۵ تا ۶ سال و پیشرفت فیزیکی آن‌ها تقریبا ۶۰ درصد بود را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: این کار همزمان با ارائه خدمات و سرویس‌هایی بود که در فرودگاه‌های کشور به مسافران، شرکت‌های هواپیمایی و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی ارائه می شد.

امیرمکری افزود: مهم‌ترین پروژه ما با توجه به قدمت فرودگاه مهرآباد، پروژه بهسازی كامل تاسیسات ونصب وراه اندازي تجهيزات وسيستم سوييچينگ وسامانه اتوماسيون برج و اپروچ مهرآباد بود که خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی شرکت این کار بزرگ انجام شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پروژه‌های عمرانی این شرکت در سال جدید گفت: قدم بعدی ما در سال ۱۴۰۰ پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد است که یکی از پروژه‌های مهم برای ایمنی پروازهاست. هماهنگی‌های لازم انجام شده و خوشبختانه با یک برنامه‌ریزی دقیق  از اوایل اردیبهشت ماه این پروژه آغاز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی و همکاری شرکت‌های هواپيمايي و با وجود محدودیت‌هایی که در عملیات فرودگاه مهراباد ایجاد می‌شود، بتوانیم این پروژه مهم را به نتیجه برسانیم.

امیرمکری سپس با اشاره به بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در سال ۹۹ ازصورتحساب‌هاي صادره براي شرکت‌های هواپیمایی که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، با درنظر گرفتن شرايط خاص حاكم بر صنعت هوانوردي كشورصرفا۲۵ درصد را وصول  کردیم، چراکه در مقایسه با سال قبل که توانستیم بیش از ۷۰ درصد مطالبات را دریافت کنیم، در سال ۹۹ این همراهی و همکاری بین ما و شرکت ها وجود داشت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با اتفاق هایی که در حال رخ دادن است و با آمار پروازی که از ابتدای سال نشان دهنده رشد خوبی نسبت به سال گذشته است، منابع درآمدی تقویت شود که بتوانیم پروژه‌هایی که برای سال جدید برنامه‌ریزی شده‌اند را به سر انجام برسانيم.