شناسهٔ خبر: 91670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام مطالعات فاز یک و دو آزاد‌راه امامزاده هاشم- انزلی/ بازدهی بالای آزادراه امامزاده هاشم -انزلی برای سرمایه گذاران

بررسی آخرین وضعیت پروژه های جاده ای استان های بوشهر و فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی2

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان) ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت: بزرگراه امام زاده هاشم- انزلی در ادامه آزادراه رشت- قزوین قرار دارد که از امامزاده هاشم به سمت رشت و پس از آن تا بندر انزلی واقاسید شریف به صورت بزرگراه ادامه می‌یابد.
وی افزود: این بزرگراه به صورت شش خطه است و ۸۰ کیلومتر طول دارد وبه منظور دور کردن ترافیک ازشهر رشت برنامه ریزی شده که به صورت حلقه ای است که رشت را دور می‌زند و باعث روانی ترافیک از سمت رشت و انزلی می‌شود.
پدرام میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان تخمین زد و گفت: با توجه به آزادسازی اراضی حاشیه مسیر و فرآیند تامین مصالح وساخت آزادراه، رقم بالایی برای ساخت آن برآورد می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: این پروژه تعریف شده است و مطالعات فاز ۱ و ۲ آن انجام شده و آزاد سازی چهار تا پنج کیلومتر ابتدای مسیر به عنوان بزرگراه انجام شده است.
رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان این پروژه را جزء طرح های با قابلیت سرمایه‌گذاری و سوددهی بالا توصیف کرد وگفت: چنانچه بخش خصوصی بخواهد در آن سرمایه‌گذاری کند میزان سوددهی آن بالاست