شناسهٔ خبر: 91671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ایمنی راه ها:

آغاز عملیات احداث روشنایی نقطه ای در جاده های مازندران

مازندران سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ازآغاز عملیات احداث روشنایی نقطه ای در نقاط پرتردد شهرستان های سوادکوه ،ساری،بابل،آمل با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال با هدف افزایش ایمنی راه ها و تأثیرات مثبت در کاهش حوادث خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران ) اسماعیل فولادی ضمن اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محورهای برون شهری برای ارتقای ایمنی تردد ضروری است خاطر نشان ساخت: با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط پرتصادف و مکان‌هایی که در کاهش تصادفات تأثیر مثبتی دارد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود : درهمین راستای و برای رفع نقاط پرتصادف پروژه اصلاح روشنایی بالغ بر ۱۰ نقطه در طول راههای اصلی و بزرگراهی شهرستان های مذکور در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: مهمترين كاركرد سيستم هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق ، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب ، تشخيص به موقع موانع ، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست.

مهندس فولادی  ادامه داد : حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه بستگي به نوع آن ، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه ، وضعيت مكانهاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابرين پياده دارد .

سرپرست معاونت راهداری با اشاره به اقدامات این اداره کل در مبحث نگهداری گفت: تعمیر و نگهداری مستمر سالانه سیستم روشنایی محورهای استان به طول ۴۰۰ کیلومتر، تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن، تعمیر و نگهداری روشنایی تونل‌های واقع در محورهای برون‌شهری استان نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی راه و حریم می‌باشد.