شناسهٔ خبر: 91686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خوزستان:

نیاز روزانه ۲۲۰۰ کامیون برای جابجایی چغندرقند از خوزستان

حمل چغندرقند مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: جابه جایی محصول چغندرقند از استان نیازمند روزانه ۲۲۰۰ کامیون است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در نشست ویدئو کنفرانسی هماهنگی، برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم های لازم که برای حمل کالای چغندر قند از مبدأ استان خوزستان به استان های فارس، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان و همدان که با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل حمل و نقل کالای این سازمان و مدیران کل ادارات این استان ها برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی شورای کشاورزی استان، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم، ۷۲ درصدی تولید کلزا، ۶۳ درصدی تولید چغندرقند و تولید بیش از ۲ میلیون تن تره بار، حمل و نقل ۵.۵ میلیون تن محصول کشاورزی از مبدأ خوزستان به سایر استان ها باید برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه جابه جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نیز بدون وقفه در حال انجام است، افزود: با توجه به فسادپذیری چغندرقند و مدت محدود دوره حمل آن، حمل این محصول به استان های مقصد باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد که این مهم نیازمند برنامه ریزی و همکاری این استان ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، بیان کرد: ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استان های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر کدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند و جابه جایی این محصول از استان نیازمند روزانه ۲۲۰۰ کامیون است.

بهرامی نیا ادامه داد: مدیران استان های مقصد با برگزاری جلسات در سطح استان خود و ارائه مشوق های لازم می توانند مشکل اعزام ناوگان حمل و نقل به خوزستان برای جابه جایی محصول چغندرقند را رفع کنند.

وی تأکید کرد: هماهنگی با کارخانه های قند استان های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان، افزایش مقطعی کرایه حمل، اختصاص سهمیه تشویقی گازوئیل به میزان ۲۰ درصد، اضافه تناژ به میزان ۲ تن برای کامیون های حمل محصول و  بازنگری در عوارض آزادراها جزء اقدامات پیشنهادی تشویقی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در این جلسه خواستار حل مشکل کمبود بارنامه در استان شد.

گفتنی است در پایان این جلسه هماهنگی با کارخانه های قند استان های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان و حق خواب ناوگان تصویب و مقرر شد دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  پیگیری های لازم را در خصوص امکان ارائه مشوق های لازم به ناوگان حامل چغندر قند به عمل آورد.