شناسهٔ خبر: 91738 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

راهبردهای اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید/ احداث مسکن در شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن تقویت می‌شود

حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید با هم‌افزایی تمامی امکانات خود به سمت رونق تولید مسکن برای اقشار محروم حرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همزمان با سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسمی که به همین منظور به شکل ویدئوکنفرانس با سراسر استان‌ها برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد این نهاد انقلابی در ۴۲ سال گذشته به تبیین راهبردهای اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جدید پرداخت و خواستار توجه به شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع‏زدایی‏ها» شد. 

وی در ابتدای این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، گفت: باید از فیوضات این ماه بهره کامل را برد و از زبان و نگاه خود در مقابل انواع محرمات، مراقبت کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نژاد همچنین با اشاره به سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) یک مفهوم وابسته به انقلاب اسلامی است و بعید نیست دستهایی بخواهند این مفهوم را از انقلاب دور کنند. لذا باید همه تلاش‌های ما برای احیای مفاهیم این حساب باشد که هویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: باید در این نهاد انقلابی از هرگونه اشرافی‏گری مقابله کنیم و روحیه ایثار و فداکاری را در کل بدنه بنیاد نهادینه سازیم.

روحانی‌نژاد گفت: امتیاز بنیاد این است که روحیه جهادی و ایثار در آن حاکم است و اگر این امتیاز را از آن بگیریم، شکست خواهیم خورد.

وی همچنین با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای نسل جدید شاغل در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط نسل گذشته گفت: باید تأکیدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در مورد عملکرد بنیاد بطور کامل به تجلی برسد. این تأکیدات و اهداف شامل تأمین مسکن محرومان و بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از بلایای طبیعی است.

روحانی‌نژاد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همانند یک پردیس، تمامی امکانات لازم برای اجرای این سیاست‌ها را در خود دارد و به همین دلیل نباید سراغ شرکت‌هایی از بیرون بدنه بنیاد رفت. اکنون در تمامی استان‌ها امکانات و استعدادهای در حوزه تأمین مصالح، ماشین‌آلات، مشاورین، پژوهش و تحقیقات داریم و هیچ نیازی به شرکت‌های خارج از بنیاد نیست. 

وی همچنین خواستار ایجاد محیط تعاملی با تمامی دستگاه‌ها در استان‌ها شد و گفت: مدیران استانی بنیاد مسکن باید برای تعامل با تمامی دستگاه‌ها برنامه اولویت‌بندی داشته باشند.

به گفته وی منابع انسانی بنیاد مسکن مهمترین سرمایه این نهاد انقلابی هستند و باید حتماً از پذیرش و استخدام نیروی جدید از ناحیه سفارش افراد صاحب نفوذ جلوگیری کنیم، زیرا کسانی که به صورت سفارشی وارد این حوزه اجرایی شوند، یا افراد توانمندی نیستند و یا در فرآیند انجام امور برای بنیاد مانع آفرینی می کنند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ خواستار شناسایی موانع و تلاش برای رفع آنها در مسیر اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم گفت: بنیاد مسکن باید حتماً از پشتیبانی هر یک از جناح‌های سیاسی و کاندیداها جلوگیری کند چرا که استفاده از منابع بنیاد برای پشتیبانی از کاندیداها حرام است. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن از عملکرد این نهاد در حوزه‌های عمران روستایی، ساخت مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم‌سازی روستاها تقدیر کرد و گفت: چنین کارنامه‌ای را در هیچ یک از دستگاه‌ها نداریم.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد همچنین خواستار نقش آفریتی و تلاش بیشتر در حوزه تأمین مسکن شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد تا توانمندی‌های بنیاد مسکن در این زمینه نیز متجلی شود.