شناسهٔ خبر: 91766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

صدور ۹۳۲ پروانه اشتغال جديد در استان اصفهان

امیر زاغیان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال گذشته تعداد ۹۳۲ پروانه اشتغال به کار جدید صادر و ساخت و ساز تعداد ۴۵۶ پروژه در سطح استان مورد بازدید و نظارت عالیه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جامعه مهندسی استان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۳۲ پروانه اشتغال به کار جدید صادر، یکهزار و ۹۹۷ مورد تمدید و یکهزار و ۲۹۷ مور نیز ارتقا یافت.  

وی افزود: در سال گذشته ۲۵ پروانه اشتغال به کار معماران تجربی و ۳۵ پروانه و مجوز فعالیت در حرفه های مرتبط با ساختمان درقالب اشتغال به کار مهندسی ساختمان اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از آزمایشگاه‌های ساختمانی، سازندگان مسکن و ساختمان، شرکت‌های طراحی و مهندسان مشاور و غیره صادر شده است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت وسازها، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان به تعداد ۴۵۶ پروژه با متراژ ۸۲۰هزار و ۵۵۴ متر مربع انجام پذیرفت که ۹۰ مورد آن مربوط به شکایت‌های واصله از سامانه (شهراه) بوده است.  

 وی با اشاره به ضرورت تسهیل در نحوه ارائه خدمات مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن استان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در جامعه مهندسی استان می تواند زمینه‌ساز افزایش سرعت و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن شود.