شناسهٔ خبر: 91789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهداران صورت گرفت؛

انجام برفروبی گردنه عسل کشان چهارمحال و بختیاری

برف روبی خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از انجام برفروبی گردنه عسل کشان و به دنبال آن بازگشایی این گردنه سخت گذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، عزیزاله روشن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عملیات بازگشایی این جاده همه ساله از دو سوی محور (از سمت چلگرد و از راهدارخانه روستای خویه واقع در دهستان موگویی) و معمولاً در اردیبهشت ماه انجام می شد ولی به دلیل بارش کم برف در زمستان سال گذشته، عملیات برف روبی این جاده از اواخر اسفند ۹۹ آغاز شد.

روشن در ادامه افزود: این جاده ۴۵ کیلومتری، مسیر تردد اهالی ۱۵ روستای دهستان موگویی است که با بارش اولین برف در پاییز هر سال مسدود شده و تا بهار سال بعد امکان بازگشایی آن وجود ندارد چرا که ارتفاع برف در گردنه عسل کشان این جاده به چند متر می رسد.

لازم به ذکر است حدود ۵ هزار نفر سکنه روستاهای دهستان موگویی در طول زمستان که این جاده مسدود می شود، مجبورند از مسیرهای طولانی تری که به فریدون شهر استان اصفهان و الیگودرز استان لرستان منتهی می شود، رفت و آمد کنند.