شناسهٔ خبر: 9179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گفت وگو با مدیر کل اداره راه و شهرسازی زنجان در باره پروژه های عمرانی استان :

احداث و بهسازی ۱۷۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان/ تکمیل سالن ترمینال ۲ ایستگاه راه آهن زنجان تا پایان سال

کلیم‌الله وثوقی مدیر کل اداره راه و شهرسازی زنجان از احداث و بهسازی ۱۷۷ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر ۷۰۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در یک سال گذشته خبر داد و افزود: از این میزان ۱۶۳ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۹/۵ کیلومتر برای راه اصلی (زنجان – گیلوان – ولی عصر) و ۴/۵ کیلومتر برای بزرگراه (زنجان – بیجار) اعلام شده است.

کلیم الله وثوقی  در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب از بهره برداری یکهزار و ۷۸۲ واحد مسکن مهر در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: قصد داریم سه هزار و ۸۷۶ واحد باقی مانده را تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده و پرونده آن را ببندیم.

وثوقی در ادامه گفت: برنامه ما این است که میزان یکهزار و ۲۶۷ واحد دیگر را در سه ماهه دوم، ۸۲۹ واحد را در سه ماهه سوم و یکهزار و ۷۸۰ واحد پایانی را در سه ماهه سوم به مالکان واگذار کنیم.

وی میزان بهره برداری از ساختمان های دولتی در سال ۹۳ در استان را هفت هزار و ۴۹۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: این ساختمان ها با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال احداث شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

وثوقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در کل استان نزدیک به پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد گفت: اعتبار هزینه شده برای نگهداری و روکش آسفالت این محورها در یک سال اخیر ۵۲۶ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال برآورد شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: احداث یک دستگاه تقاطع غیر همسطح در محور زنجان – فرودگاه نیز از دیگر اقدامات انجام شده اداره راه و شهرسازی این استان در سال ۹۳ به شمار می رود.

وثوقی در ادامه از تکمیل سالن ترمینال ۲ ایستگاه راه آهن زنجان واقع در محور قزوین – زنجان – میانه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان سال خبر داد و افزود: عملیات توسعه باند فرودگاه استان نیز به طول ۳۰۰ متر در حال حاضر در حال اجرا بوده که از دیگر اقدامات اداره کل در این مدت زمان محسوب می شود.

۷۲۲ هکتار بافت فرسوده در سطح استان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی زنجان در این باره اعلام کرد: در سطح شهرستان های استان نزدیک به ۷۲۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۵۱۱ هکتار آن در مرکز استان واقع شده است.

وثوقی در این خصوص تأکید کرد: اولویت ما در این بخش اعطای تسهیلات به متقاضیان بوده که تا کنون ۷۰۰ واحد به بانک برای  اخذ وام معرفی شده اند./

نظر شما