شناسهٔ خبر: 91838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بعد از ۱۵ سال محقق شد؛

اختصاص ردیف اعتباری برای محور خوسف - طبس در پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰

image_2021_4_10-13_41_8_211_7Sw.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اختصاص ردیف اعتباری در پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰ برای محور خوسف - عرب آباد - دیهوک - طبس بعد از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: بعد از ۱۵ سال ردیف اعتباری اصلی در پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰کشور برای محور خوسف - عرب آباد - دیهوک - طبس تحقق یافت.

داعی در تشریح این خبر اظهارداشت: این محور، راه ارتباطی بیرجند و جنوب استان خراسان جنوبی با تهران بوده و از اهمیت بسزایی در ترافیک و حمل و نقل استان برخوردار است.

وی افزود: این محور بعد از گذشت ۱۵ سال و باوجود پیگیری های قبلی، تاکنون دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک قانون بودجه نبود که با پیگیری های مجدانه انجام شده در سال ۱۳۹۹، مطالعات توجیه فنی و اقتصادی آن به همراه کاربرگ های مربوطه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و با امضای  وزیر راه و شهرسازی برای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و در کمیسیون ماده ۲۳ مطرح و مورد تصویب قرار داده که نهایتاً در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری اصلی در پیوست شماره یک شد و انشاء ا... عملیات اجرایی احداث باند دوم این محور، از محل اعتبار مذکور در امسال آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه در خصوص دوبانده شدن محور سه راهی شهید زارع به بشرویه نیز بیان داشت: با پیگیری های انجام شده، مطالعات توجیه فنی و اقتصادی این محور و کاربرگ های مربوطه نیز در وزارت راه و شهرسازی تصویب و با امضای  وزیر  راه و شهرسازی برای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال که باوجود پیگیرهای انجام شده، تاکنون در کمیسیون ماده ۲۳ مورد تصویب قرار نگرفته است که در قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر شده محور مزبور پس از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در پیوست شماره یک قانون بودجه قرارگیرد.

 داعی اظهار امیدواری کرد انشاءا..، این اداره کل با همراهی استاندار  و نمایندگان این حوزه در مجلس شورای اسلامی بتوانند موافقت کمیسیون ماده ۲۳ را برای این محور نیز اخذ نمایند.