شناسهٔ خبر: 91890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

خط کشی ۳۶۷۰ كيلومتر از جاده های مازندران

خط کشی افزون برهزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان رئيس اداره ايمنی و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای بيش از ۳۶۷۰كيلومتر خط كشی با هدف افزايش ايمنی در تردد طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، رئيس اداره ايمني و حريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: با هدف تامين افزايش ايمني و تسهيل در رفت و آمد، سال گذشته ۳۶۷۰ كيلومتر از جاده های استان اعم از محورهاي اصلی، فرعی و روستايی خط کشی شد.

محسن یمینی با بيان اين مطلب افزود: خط كشي راهها كه از مقرون به صرفه ترين نوع علائم ايمنی محسوب می شوند مستقيما در ديد راننده قرار گرفته و با وی يك حس نزديك و متقابل برقرار می کند.

وی ادامه داد: از اين رو اين اداره كل در راستای تامين ايمنی محورهای استان، اقدامات درخور توجهی در بحث خط كشی محورها در دستور كار خود داشته كه می توان به۳۶۷۰ كيلومتر خط كشی در سال گذشته اشاره نمود.

یمینی به محورهای مهمی كه خط كشی در آنها صورت گرفته اشاره و عنوان نمود: محور ارتباطی هراز، سوادكوه، كندوان، ساری _ خزرآباد، بابل _ آمل، تنکابن – رامسر، نور _ بلده و .... از جمله محورهايی بودند كه در سال گذشته خط كشی در آنها صورت پذيرفت. 

گفتنی است خط كشی از نوع علائم افقی راهها محسوب شده و به عنوان مكمل علائم عمودی درسطح محورها به شمار می رود.