شناسهٔ خبر: 91892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان امسال صورت می پذیرد؛

تکمیل و بهره برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: امسال حدود ۶۰ کیلومتر بزرگراه در قالب ۹ طرح توسعه بزرگراهی در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در شمال استان به تشریح آخرین اقدمات صورت گرفته در خصوص پروژه های در حال اجرا پرداخت و گفت: در محور رضی – امیر کندی ۱۲کیلومتر عقد قرارداد با پیمانکار انجام شده که مقرر شد تا پایان خرداد ماه ۴ کیلومتر این مسیرآماده آسفالت‌ریزی شود و پیمانکار پروژه باقیمانده این مسیر را تا آخر مرداد ماه آماده و تحویل نماید.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته بازدیدی را از مسیر ارتباطی دور دریاچه گیلارلو داشتیم که مقرر شد پیمانکار با سرعت ابنیه فنی را شروع کند و بعد از اتمام زیرسازی تا آخر خرداد ماه این محور در گرمی برای آسفالت‌ریزی آماده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: پیمانکار با روند مطلوب این پروژه را در حال اجرا دارد و تمام مصالح پای کار نیز تهیه و دپو شده است.

حیدری بیان کرد: از پنج کیلومتر ورودی گرمی به طول ۳.۵ کیلومتر لایه اول آسفالت انجام شده و تا آخر فروردین ماه مابقی پروژه آماده آسفالت‌ریزی می‌شود تا مجموع این پروژه را نیز پیمانکار تا پایان خرداد ماه تکمیل و تحویل دهد.

وی در مورد احداث باند دوم محور گرمی به بیله‌سوار نیز تصریح کرد: با آماده سازی و راه اندازی ایستگاه تولید بتن در پروژه ، پیمانکار نسبت به اجرای عملیات احداث ابنیه فنی۱۲کیلومتر از سمت گرمی و ۷ کیلومتر نیز از سمت بیله‌سوار با حمل مصالح از معادن اطراف این منطقه به همراه خاکریزی و خاکبرداری شروع نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مطلوبیت سرعت احداث چهارخطه سربند به مشگین‌شهر اظهار کرد: با تلاش پیمانکار روند احداث باند دوم این مسیر به طول ۴۰ کیلومتر با سرعت در حال انجام است و پیمانکار در چهار جبهه کاری با ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین به کار گرفته و این پروژه روند اجرایی مناسبی را طی می کند.

وی با اشاره به احداث محور پارس‌آباد – سربند بیان کرد: در این مسیر سه پل خاص احداث می‌شود که با انتخاب پیمانکار برای این سه پل مراحل اجرایی پروژه را با روند مناسب ادامه خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص اتمام ۱۸ کیلومتر باقیمانده احداث باند دوم مشگین – اردبیل نیز گفت: پیمانکار با اضافه نمودن اکیپ بنایی نسبت به تکمیل ابنیه فنی پروژه اقدام نموده و برنامه ریزی شده لایه دوم آسفالت ۱۰ کیلومتر انجام شود و امسال تمام انرژی را برای اتمام ۸ کیلومتر باقیمانده خواهیم گذاشت.