شناسهٔ خبر: 91920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ اقدام ملی مسکن اسلام‌شهر در ۳ شیفت/ احداث ۴۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان تهران/ پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان 

آغاز عملیات اجرایی احداث ٢٣٠٠ واحد مسکونی و خدماتی در اسلامشهر و شهریاربا حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از رفع موانع ساخت پروژه اقدام ملی مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد که عملیات اجرایی این پروژه در سه شیفت آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه ۸۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن واوان واقع در شهرستان اسلام‌شهر اظهار کرد: با رفع موانعی که به دستور مقام عالی وزارت انجام شد، پروژه اقدام ملی مسکن اسلام‌شهر با شدت تمام پیگیری می‌شود و تمام موانع برطرف خواهند شد.

 وی با اشاره به توقف چندماهه این پروژه به دلیل برداشت متفاوت پیمانکار از قرارداد و چندین مشکل دیگر، عنوان کرد: اکنون طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده در سه شیفت، این پروژه‌ها عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کنند تا با همکاری مردم و متقاضیانی که واریزی‌هایشان را انجام خواهند داد، پروژه‌ها سر موعد مقرر به اتمام برسند.

محبت‌خواه در پاسخ به این سؤال که تا پایان سال چند پروژه در استان تهران به افتتاح خواهند رسید، اظهار کرد: ما طی امسال چندین پروژه‌ را به افتتاح خواهیم رساند و در استان تهران بسیاری از این دست پروژه‌ها (اقدام ملی مسکن) شروع شده‌اند و هنوز موعد مقرر آن که باید تحویل شود، فرا نرسیده است.

 مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: اکنون ساخت ۴ هزار واحد مسکن در استان تهران در حال اجرا است که با توجه به مبالغی که اعلام شد، لازم است تا متقاضیان جهت تکمیل بودجه خود در بانک‌ها اقدام کنند. بر اساس آورده مردم، امکان افزایش پروژه‌های جدید هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌هایی را که شروع کرده بودیم یا در مرحله اسکلت هستند یا طبق برنامه زمان‌بندی شده در حال ساخت هستند.

محبت‌خواه خاطرنشان کرد: اکنون در تهرانسر پروژه‌های مشارکتی داریم که حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. همچنین در برخی از شهرهای مختلف نیز پروژه‌ها با پیشرفت ۲۰ تا ۲۵ درصد در حال اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن رد برخی گمانه‌ها مبنی بر اینکه احتمال تأخیر در ساخت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به دلیل پایان دولت دوازدهم و موکول آن به دولت بعدی وجود دارد، تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی که اعلام شده و طبق برنامه‌ای که انبوه‌سازان و پیمانکاران ارائه کردند و طبق قراردادهایی که هست، به خوبی تا مرحله نهایی پیش بروند.