شناسهٔ خبر: 91921 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان:

افزایش تولید با‌ توسعه اقتصاد دریا‌ محور و بنادر کوچک محقق می شود/ سرمایه‌ گذاری در پسکرانه بنادر؛ نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی/ اعلام جزییات فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایى

علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش تولید با‌ توسعه اقتصاد دریا‌ محور و بنادر کوچک محقق می شود، گفت: سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در رابطه با شعار سال ١٤٠٠ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در بنادر هرمزگان، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و رفع موانع‌، اقدامات قابل توجهی در بنادر این استان دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها افزایش سرمایه‌گذاری‌ توسط بخش خصوصى است.

وى ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال یکی از هدف‌گذاری‌های مهم حوزه دریایی و بندری در هرمزگان است.

احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان، اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰۰ درصد را یکی دیگر از طرح‌های مهم با هدف‌ پشتیبانی از تولید و کمک به سرمایه‌گذاران بخش خصوصى عنوان کرد و گفت: اقتصاد دریامحور و توسعه بنادر کوچک می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید و آبادانی شود.

کرجى ران ادامه داد: سرمایه‌گذاری در برخی حوزه‌های تولیدی از جمله پسکرانه‌ها نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی است و در این زمینه باید شاهد حمایت و پشتیبانى دولت و حاکمیت باشیم.

موانع در تولید و صادرات از بندر شهیدرجایی برطرف می شود

وی با اشاره به طرح توسعه فاز سوم بندرشهید رجایی و اسکله‌های نفتی به عنوان ۲ پروژه مهم بندر شهید رجایى، اعلام کرد: با بهره‌برداری از این دو پروژه تا قبل از پایان دولت، بسیاری از موانع در تولید و صادرات برطرف و فعالان اقتصادی با حداقل هزینه، محصولات نفتی و غیرنفتی خود را از طریق بنادر تجاری هرمزگان صادر می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان در رابطه با جزییات فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایى، اظهار داشت: لایروبى به منظور دستیابى به عمق ١٧.٥ متر، ارتقاء جایگاه بندر شهیدرجایى در رقابت با سایر بنادر منطقه و افزایش اسمى تخلیه و بارگیرى ترمینال کانتینرى از ٦.٣ به ٨.٤ میلیون TEU از جمله موارد فاز سوم طرح روسعه بندر شهیدرجایى است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کرجى ران ادامه داد: علاوه بر این پهلوگیرى شناورهاى با ظرفیت ١٨ هزار و ٤٠٠ TEU و تناژ ١٨٥ هزار DWT و احداث سه پست اسکله با طول ١٤٠٠ متر در فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایى محقق مى شود.