شناسهٔ خبر: 91971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

رفع تصرف ۳هزارو ۸۴۰ متر مربع از اراضی دولتی در استان همدان

رفع تصرف استان همدان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به رفع تصرف از اراضی ملی استان همدان،گفت: سه قطعه زمین در مناطق حیدره ،فقیره و خیابان صدف به ارزش ۳۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی استان (همدان) سرهنگ حمید چراغی اعلام کرد: با تلاش همکاران یگان حفاظت از اراضی سه قطعه زمین به مساحت تقریبی ۳هزارو ۸۴۰ متر مربع از اراضی دولتی در مناطق حیدره ،فقیره و خیابان صدف به ارزش ۳۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی با اشاره به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی بیان کرد:  شهروندان می توانند با سامانه گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند .

سرهنگ چراغی با اشاره به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال افزود:  برخورد با متصرفین و متخلفین اراضی منابع طبیعی به عنوان اولویت در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی با اشاره به اراضی موجود در حریم شهرها نیز خاطر نشان ساخت:  با بیان اینکه توسعه شهرها موجب بالارفتن ارزش اقتصادی اراضی دراین راستا عده ای سود جو به دنبال دخل و تصرف در اراضی ملی هستند که در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان به وسیله یگان حفاظت از اراضی به صورت شبانه روزی از منابع ملی حفاظت می کند.