شناسهٔ خبر: 91979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد؛

افزایش ۱۴۵ درصدی ترددهای نوروزی در محورهای لارستان

آمار تردد نوروز 1400 مديركل راه و شهرسازى لارستان از افزایش ۱۴۵ درصدی ترددهای نوروزی در محورهای این حوزه نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانى آمار تجميعى ترددهاى نوروزى در محور هاى حوزه استحفاظى اين اداره كل را تشريح كرد.

مديركل راه و شهرسازى لارستان در خصوص اقدامات انجام شده در ايّام نوروز ١٤٠٠ اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود در كشور و توصیه‌ های صورت گرفته شده برای پیشگیری ازشیوع کرونا  و لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری ، راهداران بنا بر رسالت اصلی خود برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، طبق روال هر ساله ۱۹۶ راهدار در قالب ٤٢ خودرو از تاريخ ٢٥ اسفند ماه ٩٩ تا ١٥ فروردين ١٤٠٠ به صورت شبانه روزى در حال خدمت رسانى بوده اند .

شبانی افزود: طبق آمار سامانه تردد شمار مرکز مدیریت راههای این اداره کل ، از ابتدای آغاز طرح نوروزی امسال  ۱ میلیون و ۷۲۹ هزار وسیله نقیله از محورهای حوزه استحفاظی تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته   ۱۴۵ درصد افزایش داشته است .

وی با بیان اینکه این آمار توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه کشوری ثبت شده است ، افزود: در نوروز سال گذشته ۷۰۳  هزار تردد و در نوروز ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا میزان ترددها برای سفرهای نوروزی ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار خودرو می باشد که مقایسه آمار های سال ۱۳۹۸ ، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که نوروز سال ۹۹ و در زمان آغاز همه گیری کرونا میزان تردد نسبت به سال قبل یعنی سال ۹۸ به یک سوم کاهش پیدا کرده و لیکن امسال باوجود توصیه های صورت گرفته با افزایش تردد در محور ها مواجه بوده ایم .

وی همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که میزان تردد های نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال گذشته ۱۴۵ درصد افزایش یافته است اما میزان فوتی های ناشی از تصادفات در جاده ها نیز ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.