شناسهٔ خبر: 9199 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جدول مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی ادارات کل استان در هفته گذشته

بهره‌برداری از ساختمان مجتمع پزشکان اردبیل با حضور وزیر راه / راه‌اندازی خانه مطبوعات سنندج همزمان با روز خبرنگار/ واگذاری ۱۵۰ هزار مسکن مهر در هفته دولت

عمارت ملک‌التجار هفته گذشته برای بیشتر استان های کشور هفته ای با شروع و یا پایان عملیات ساخت پروژه های راهی وشهرسازی همراه بود. پروژه هایی که یا از سوی عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی افتتاح و یا کلنگ زنی شد ویا به وسیله معاونان وزیر در بخش های مختلف راهی وشهرسازی به بهره برداری رسید. البته در این میان برخی دیگر از این پروژه ها نیز بوسیله مدیران استانی ویا نمایندگان مجلس رونمایی و بازگشایی شد.

جدول زیر بخشی از فعالیت‌های عمرانی ادارات کل راه و شهرسازی در هفته گذشت است

مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

    وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به استان اردبیل ضمن افتتاح یکهزار و ۷۴۴ واحد مسکن مهر و    چندین پروژه عمرانی در استان دستور آغاز عملیات احداث باند دوم محور اردبیل - فیروزآباد - سرچم را نیز صادر کرد.

بهره‌برداری از ساختمان مجتمع پزشکان اردبیل با حضور وزیر راه 

اردبیل

  رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداری یک روزه از قم با بیان اینکه شعار امروز مسئولان باید «قم   محدود» باشد از توسعه بی رویه و روزافزون شهر انتقاد کرد.

  آغاز عملیات ساخت لاین برگشت بلوار شهروند در قم

قم

   قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر ضمن بازدید از پروژه مسکن مهر شهر جدید فولاد شهر اعلام کرد : سیاست ما تحویل مسکن مهر با خدمات زیربنایی است.

   اظهار امیدواری مهرآبادی در اصفهان برای واگذاری ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان هفته دولت و بسته شدن پرونده مسکن مهر سراسر کشور تا سال ۹۵

              همایش سفر ایمن ،در شهریور ماه در اصفهان

اصفهان

  بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق تاریخی و قدیمی لارستان از جمله قلعه اژدهاپیکر و بازار قیصریه و افتتاح دفتر سازمان بهسازی و نوسازی این شهر

   ایزدی:باید با نیازهای مردم پیش رفت.

  جعفرپور ،نماینده مجلس:راه وشهرسازی لارستان یکی از سرمایه های خوب منطقه است.

لارستان

  مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و شریانی در سال ۹۳ و کلنگ‌زنی عملیات ساخت قطار برقی مشهد – تهران در هفته دولت خبر داد.

خراسان رضوی

   مدیر ساخت و توسعه اداره راه و شهرسازی لرستان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین     وضیعت پروژه های عمرانی این استان پیشرفت کنونی پروژه سه راهی سامن – نهاوند، محور دلیجان – الیگودرز، محور خرم آباد – بروجرد و محور خرم آباد – پل دختر را اعلام کرد.

لرستان

     آغاز ساخت دو پروژه عمرانی در سنندج با حضور معاون آخوندی

     تبدیل خانه ملک‌التجار به خانه هنرمندان تبدیل و  راه‌اندازی خانه مطبوعات سنندج همزمان با روز خبرنگار

   نماینده مردم مریوان : نمی‌توان با کمبود شدید منابع مالی و تنگناهای اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی توقع اجرای همه پروژه‌ها و رفع تمامی نواقص‌ها را داشت.

کردستان

   نماینده مردم بستان آباد ضمن تأکید بر وجود مشکلات اقتصادی در بحث تأمین اعتبارات و منابع برای آغاز و تکمیل پروژه های عمرانی : روند تکمیل و ساخت پروژه‌های ریلی نیز سرعت بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

آذربایجان شرقی

  مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به همراه هیات بازدیدکنندگان ترکمنستانی : بندر امیر آباد مجهزترین تجهیزات را برای تخلیه و بارگیری انواع کالا داشته ودر حال حاضر تنها بندر نسل سومی در کشور به شمار می رود.

مازندران

  مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حدود ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان در سه ماهه سال ۹۴ خبر داد.

هرمزگان

   مدیرکل حمل ونقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری خبر داد: طرح توسعه ناوگان حمل ونقلی با استفاده از تسهیلات ويژه بانكی با هدف نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی مسافری

 اجرای ایجاد تسهیلات ويژه برای تقویت بنیه مالی متقاضیان وسیله نقلیه جدید در استان

دیدار نماینده لردگان با مدیرکل راه وشهرسازی چهار محال وبختیاری

چهار محال و بختیاری

رئیس اداره راه وشهرسازی دماوند از آزادسازی حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی پلاک ۱۳ سادات محله در این شهرستان خبر داد.

تهران

مدير پايانه مرزي اينچه برون استان گلستان مجموع تردد ناوگان ايراني و خارجي در پايانه مرزي اينچه برون در ۳ ماهه سال جاري را ۲۲ هزار و ۴۵ دستگاه كاميون اعلام کرد و گفت: در این زمان نزدیک به ۲۷۶ هزار و ۵۳۸ تن كالا در این منطقه جابه جا شده است.

گلستان

رئیس راه و شهرسازی فومن واقع در استان گیلان اعلام کرد: با اجرای عملیات بهسازی و آسفالت محور روستایی شنبه بازار به شیرتر و خشکنودهان پایین بیش از ۷۵۰ خانوار از راه آسفالته برخوردار شدند.

گیلان

تسریع در روند تکمیل۵ پروژه هراهی در کرمان جنوبی

 

کرمان

سرعت باد در زابل به ۹۰ کیلومتر رسید/ غلظت گرد و غبار زابل ۴ برابر حالت بحران/ ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند/ توزيع رايگان ماسک بين مردم

سیستان وبلوچستان

 

 

نظر شما