شناسهٔ خبر: 92016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی برای پیشبرد مجدد قطعه اول پروژه فیروزکوه – سمنان

راهسازی کردستان مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خواستار تعامل بین بخشی استانی و ملی برای سرعت بخشیدن به پروژه چهار خطه فیروزکوه – سمنان در قطعه اول شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران پس از بازدید از پروژه در دست احداث فیروزکوه-سمنان (قطعه اول واقع در استان تهران ) گفت: ۲۷ کیلومتر از مسیر جاده فیروزکوه –سمنان در این استان قرار دارد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی قطعه اول به طول ۱۲ کیلومتر افزون بر ۶۰ درصد است.

وی عدم وجود اعتبارات لازم برای پیشبرد پروژه را دلیل اصلی کندی احداث عملیات اجرایی عنوان کرد و متذکر شد با یک برنامه ریزی منسجم پس از بازدید از این محور به یاری همکارانم در معاونت مهندسی و ساخت بر آن شدیم تا در راستای استراتژی "مانع زدایی " از تمام امکانات موجود و رایزنی های ممکن برای راه اندازی مجدد این پروژه بهره ببریم و طی هفته جاری مناقصه جدید این پروژه منتشر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: این مسیر روزانه شاهد تردد کارکنان و کارگران واحدهای صنعتی استان سمنان است و قبل از همه گیری کرونا نیز تردد دانشجویان از استانهای شمالی کشور و تهران به این مسیر بسیار بالا بود که متاسفانه در حال حاضر ایمنی این مسیر در وضعیت مطلوبی نیست .

محبت خواه مساله تملک در مسیر احداث پروژه را اشکال بعدی این پروژه اعلام کرد و از فرمانداری دماوند و نماینده مجلس شهرستانهای فیروزکوه و دماوند خواستار حمایت جدی در این خصوص شد .