شناسهٔ خبر: 92042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای بررسی روند اجرای پروژه های راهسازی صورت گرفت؛

تاکید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری بر تسریع تکمیل باقی مانده محور شهرکرد-بروجن

DM2A5546.1.jpg رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از روند اجرای ۶ کیلومتر باقی مانده محور شهرکرد -بروجن، با انتقاد از پیمانکار پروژه، تکمیل سریع این پروژه را ضروری خواند.

     به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، علی شهریارپور ضمن بازدید از روند اجرای ۶ کیلومتر باقی مانده محور شهرکرد ـ بروجن، با انتقاد از پیمانکار پروژه، تکمیل سریع این پروژه را ضروری خواند.

ناظر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: با توجه به تأمین قیر پروژه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، در روزهای آینده شاهد آغاز آسفالت این پروژه خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری همچنین در بازدید از پروژه چهارخطه بن ـ داران با انتقاد از متولیان راه در استان همجوار برای پیشبرد این پروژه، گفت: این پروزه برای استان ما، یک پروژه حیاتی است و در ۲ قطعه جمعا به طول ۱۳ کیلومتر  و با قراردادهای هر کدام به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال از شهر بن تا میدان ورودی شیخ شبان در حال اجراست.

وی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست ضمن نامه نگاری با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان کارفرما، روند اجرای پروژه و همچنین عدم پیشرفت در استان اصفهان را تشریح نمایند.

کنارگذر شمالی شهرکرد، دیگر پروژه بسیار مهم استان بود که در این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی از قول پیمانکار پروژه و در پاسخ به مطالبه مردم برای آسفالت قطعه پایانی آن، ظرف ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: به زودی شاهد بهره مندی مردم از این محور مواصلاتی که از سال ۹۸ کلید خورده، خواهیم بود.

مقصودی افزود: مبلغ تخصیص یافته در شش ماه اول سال ۹۹ به کنارگذر شمالی شهرکرد فقط ۱۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری های بعمل آمده این مبلغ به ۲۵۰ میلیارد ریال تغییر یافت.

شهریارپور در بازدید از سه راهی هفشجان نیز محور شهرکرد ـ فارسان را یکی از پرترافیک ترین محورهای استان برشمرد و افزود: لازم است این پروژه با روند بهتر و سرعت بیشتر پیش رود.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز قرارداد این پروژه را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال خواند و گفت: در فاز اول پل این پروژه به مناقصه گذاشته شده و در حال اجراست و در فاز دوم، ساخت راه های اطراف و رمپ و لوپ ها اجرایی خواهد شد.

وی علت روند کند اولیه این پروژه را تغییر طرح و در ادامه، خاتمه کار پیمانکار قبلی و بکارگیری پیمانکار جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در بخشی از پروژه الزام ایجاد راه انحرافی در مسیر محور پرتردد شهرکرد ـ فارسان وجود دارد، از مردم شریف استان و عبور کنندگان از این محور درخواست می کنیم با حوصله بیشتر و همکاری با پیمانکار، از این مسیر به  شکل ایمن تردد نمایند.

مقصودی اظهار امیدواری کرد در صورت تخصیص اعتبار، این پروژه یک ساله به اتمام برسد.

در این برنامه همچنین از عملیات اجرایی احداث باند دوم محور پرتردد و مهم شهرکرد ـ شلمزار در قطعه اول بازدید بعمل آمد که عملیات اجرا شده از سال گذشته تاکنون قابل توجه و شایسته تقدیر ارزیابی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی این قطعه به طول ۱۳.۴ کیلومتر گفت: مقرر شد پیگیری لازم برای تأمین اعتبار انجام شود تا بخش عمده این پروژه در امسال به بهره برداری برسد.

 تقاطع غیر هم سطح انتهای کنارگذر شهر سامان که عملیات اجرایی آن به تازگی شروع شده است؛ از دیگر پروژه هایی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل راه و شهرسازی از روند اجرای آن ها بازدید کردند.